Fandom

Familie Wiki

Seizoen 1: Verkrachting en ongeval

2,828pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Seizoen 1

Seizoensfinale: Verkrachting en Ongeval

Algemene Informatie

De seizoensfinale van het eerste seizoen van Familie werd uitgezonden op 29 mei 1992. Het was de 110de aflevering van de reeks en de allereerste seizoensfinale van de reeks.

Inhoud

Begrafenis van Pierrot

Het einde van het eerste seizoen van Familie begint met de begravenis van Pierrot. Enkele afleveringen voordien overleed hij aan de gevolgen van leukemie. De hele familie is aanwezig om afscheid te nemen, maar Rita heeft het zeer moeilijk. Ze kan de steun van haar familie goed gebruiken, want Dirk stapt na de begrafenis op het eerste vliegtuig naar Amerika. 

Het ongeval

Na de begrafenis vertrekken Marie-Rose, Guido en Veronique naar Luxemburg voor een welverdiende vakantie. Onderweg hebben ze echter een zwaar auto-ongeval. Veronique wordt met spoed naar het ziekenhuis gebracht en verliest haar kindje. Marie-Rose komt ongedeerd uit het wrak, maar Guido is er erger aan toe. Hij voelt zijn benen niet meer...

De verkrachtingszaak

Terwijl zijn ouders naar het ziekenhuis worden gebracht, zit Peter alleen thuis en bouwt hij een feestje met zijn vrienden. Maar dan vertelt Birgit dat Peter haar verkracht heeft. Picasso en Abdil zijn razend en bellen de politie. Peter wordt opgepakt en naar de gevangenis gebracht.

Galerij

Aanwezige personages

Vervolg

Er wacht Guido een lange revalidatie. Peter wordt vrijgesproken voor de verkrachting van Birgit, maar wanneer ze dood wordt teruggevonden, is Peter opnieuw verdacht.

Trivia