FANDOM

Seizoen 20

Seizoensfinale: Vuur en wraak

Algemene Informatie

De seizoensfinale van seizoen 20 is de 257ste aflevering van het seizoen en de 4660ste aflevering in totaal. De finale wordt uitgezonden op vrijdag 24 juni 2011 en zal een dubbele aflevering zijn.

Inhoud

S20 afl4660 142
S20 afl4660 075
S20 afl4660 155
S20 afl4660 145
S20 afl4660 179
S20 afl4660 004
Familie-bert-rita
NTV1 familie VTMNB.jpg.h380.jpg.568
Vtm familie cliff2011 640x300b
S20 afl4660 276

Trudy en Victor

Trudy zorgt er voor dat het appartement er kraaknet bijligt voor haar etentje met Victor. Mieke hoopt dat het vuur tussen die twee eindelijk zal aanwakkeren en kijkt geamuseerd toe hoe Trudy zich uitslooft tijdens de voorbereidingen. Tijdens de tête-à-tête geeft Victor toe aan zijn gevoelens voor Trudy. Ook geeft hij toe dat hij het niet zou aankunnen opnieuw zijn geliefde niet te opereren en te moeten kijken langs de zijlijn hoe ze zou sterven, net zoals zijn vrouw indertijd. Trudy toont begrip voor de situatie en beslist hem alle tijd te geven die hij nodig heeft.

Dubbelfeest bij VDB Electronics

Ook Maarten heeft de handen meer dan vol, want hij verzorgt de catering van drie feesten. Zo moet hij de catering verzorgen bij Electronics United maar ook hij hapjes leveren bij Trudy en Van den Bossche Electronics, waar Peter met zijn team en de aandeelhouders het succes van de oplaadpalen viert en meteen ook Bart in de bloemetjes zet voor zijn verjaardag. In het appartement boven de Jan & Alleman wordt Maarten geholpen door Jan en Linda met de voorbereidingen. Hij voelt de druk nu Roos niet meer werkt voor de Roos Crevette. Een zenuwachtige Maarten maakt onderweg naar Mieke's appartement een accidentje met de caravan.

De aanval op Rob

Het feestje bij Van den Bossche Electronics is een succes, hoewel de sfeer omslaat door het nieuws van laatkomer Marie-Rose. Zij vindt een zatte Rita terug voor de ingang van het gebouw. Omdat Rita tegenstribbelt beslist ze Rob in te schakelen. Maar de vogel is al gaan vliegen wanneer Rob bij de ingang aankomt en gaat naar haar op zoek. Wanneer Rob Bert aantreft in de traphal van de parking, valt Bert hem aan waardoor Rob de trappen afdondert. Bert beseft niet dat zijn plan niet waterdicht is. Zo verliest hij zijn portefeuille in de parking en weet Rob tijdens een laatste strubbeling een hangertje van Berts hals te trekken.

De wraak van Bert

Ondertussen heeft Bert een heel plan voorbereid, met zatte Rita in de hoofdrol, om de Van den Bossches voor eens en voor altijd uit de weg te ruimen. Hij beslist bij Van den Bossche Electronics van alles te saboteren zodat Peter, June, Veronique, Marie-Rose, Bart en Gerda opgesloten geraken op de verdieping van het bedrijf. Opeens valt de elektriciteit uit, vullen de kantoren zich met rook en komen de vlammen hen tegemoet. Bart is tussen de vlammen onder een zware balk terechtgekomen. Terwijl Peter en June hem proberen te redden, proberen Veronique, Marie-Rose en Gerda via de luchtkokers te ontsnappen.

Brandstichting

Met zijn laatste krachten belt Bart naar Hanne, met de boodschap dat hij haar en Jelle graag ziet en ze goed voor hem moet zorgen. Door dit telefoontje begint Hanne zich zorgen te maken en vertrekt ze met Remko naar het torengebouw van Van den Bossche Electronics. Wanneer ze politie- en brandweerwagens voorbij zien rijden, panikeert Hanne. Ondertussen slagen Peter en June er niet in om Bart onder de balk weg te halen. Na een tijd kan June niet meer tegen de rook en valt neer. Ook Peter houdt het niet meer lang uit en valt stilaan neer op de grond, langs zijn bewusteloze vrouw en neef.

Cliffhangers

  • Zullen Trudy en Victor een koppel worden in de nabije toekomst?
  • Zal Maarten de Roos Crevette op zijn eentje blijven uitbaten?
  • Zal Rob de aanval van Bert overleven en hem kunnen ontmaskeren?
  • Zullen Veronique, Marie-Rose en Gerda kunnen ontsnappen?
  • Zal de brandweer Peter, June en Bart op tijd kunnen redden?
  • Zal de politie of de familie Rita ooit nog terugvinden?
  • Zal Bert zijn verloren ketting nog terugvinden?
  • Wie zal de schuld krijgen voor de brandstichting bij VDB?

Aanwezige Personages

Galerij

Vtm familie cliff2011 640x300b
Afbeeldingen kunnen hier bekeken worden.

Vervolg

In het torengebouw van Van den Bossche Electronics woedt een hevige brand. Terwijl Marie-Rose, Veronique en Gerda via de buizen van de airconditioning proberen te ontsnappen, is de brandweer de enige hoop voor Bart, Peter en June. Wanneer Bert sirenes hoort aan de ingang van het gebouw, beslist hij terug naar binnen te gaan. Feit is dat het medisch rampenplan wordt afgekondigd, waardoor Victor zijn romantische tête-à-tête met Trudy abrupt moet afbreken. Na een telefoongesprek met Mieke beslist ook Trudy zich naar Van den Bossche Electronics te begeven. Daar proberen Linda en Remko Hanne te kalmeren, maar zonder succes. De tiener voelt zich machteloos nu haar vader in het brandend gebouw vertoeft en wordt naar het ziekenhuis overgebracht na een aanval van hyperventilatie. Ondertussen geraken Marie-Rose, Veronique en Gerda buiten en slaagt de brandweer er in om Peter en Bart uit de vlammenzee te redden. Bert zelf beslist op het toneel te verschijnen en June te redden, met als doel omschreven te worden als 'de grote held'. Iedereen wordt naar het ziekenhuis overgebracht en verzorgd. Met Hanne, Veronique, Marie-Rose en Gerda komt alles in orde. Peter en June moeten nog een nachtje in het ziekenhuis blijven. Enkel met Bart, die een balk op zich heeft gehad, gaat het slecht. Hij verkeert in kritieke toestand. Marie-Rose geeft aan Mathias toe dat ze de brandweermannen hoorden zeggen tegen elkaar dat ze een vermoeden van brandstichting hebben. Paul vindt het lijk van Rob terug in de gebluste gebouwen.

Trivia

  • Eerste aflevering met onbekened (Tankstationmedewerker).
  • Een minder uitgebreide inhoud van de seizoensfinale is te lezen op deze pagina.
  • Deze aflevering duurt 46 minuten (exclusief reclame).
  • Actrice Martine Jonckheere (Marie-Rose De Putter) moest tijdens de opnames van deze aflevering terugdenken aan de brand die bij haar eigen thuis was uitgebroken. De scenes waren dan ook zeer bevangend voor haar.
  • Er bestaat een making of-filmpje van de aflevering, gepresenteerd door Jo Hens (Niko Schuurmans).
  • Deze aflevering werd heruitgezonden op zaterdag 20 augustus 2011 omstreeks 13.40 uur. Hetzelfde gebeurde op 18 augustus 2017.

Voorganger

Volgende

Seizoen 19: Het verboden huwelijk Seizoen 21: Drama op teambuilding
Seizoensfinales
Seizoen 1: Verkrachting en ongevalSeizoen 2: Adoptie eindigt in dramaSeizoen 3: Auto in het kanaalSeizoen 4: Collectieve zelfmoordSeizoen 5: Rita ontvoert PierrotSeizoen 6: De ontploffingSeizoen 7: Schietpartij op zeeSeizoen 8: VoedselvergiftigingSeizoen 9: Drama in het kasteelSeizoen 10: De terugkeer van BartSeizoen 11: De vliegtuigkapingSeizoen 12: De vliegtuigcrashSeizoen 13: Huwelijk op MaltaSeizoen 14: Cédric is vermistSeizoen 15: Huwelijk in KroatiëSeizoen 16: De ondergang van VDBSeizoen 17: Ontvoering en valpartijSeizoen 18: Confrontatie met LatourSeizoen 19: Het verboden huwelijkSeizoen 20: Vuur en wraakSeizoen 21: Drama op teambuildingSeizoen 22: Buurtfeest in mineurSeizoen 23: De strijd om PeterSeizoen 24: Het wraakplan van JuneSeizoen 25: De strijd met JuneSeizoen 26: Dubbelhuwelijk en ontvoering