Fandom

Familie Wiki

Seizoen 20: Vuur en wraak

2,773pages on
this wiki
Add New Page
Comments2 Share

Seizoen 20

Seizoensfinale: Vuur en Wraak

Algemene Informatie

De seizoensfinale van het 20ste seizoen vond plaats op 24 juni 2011 en was de 4660ste aflevering van de serie. In deze aflevering gaat het plannetje van Bert Van den Bossche van start om zich te wreken op de familie.

Inhoud

Victor en Trudy

Familie4646
Ondertussen gaat het er op het appartement van Mieke Van den Bossche en Trudy Tack de Rixart de Waremme veel romantischer aan toe. Trudy heeft Victor Praet uitgenodigd voor een etentje. Hij geeft eindelijk toe aan zijn gevoelens voor haar. Maarten Van den Bossche verzorgt de catering, net als voor het bedrijfsfeest van VDB Electronics.

Brandstichting

NTV1 familie VTMNB.jpg.h380.jpg.568
Bij VDB Electronics is het dubbel feest: Bart is jarig en het project rond de oplaadpalen is een grandioos succes geworden. Bert zint op wraak en werkt een plan uit waarin Rita Van den Bossche een cruciale rol speelt. Zij moet hem met enkele jerrycans vol benzine binnen het gebouw van VDB loodsen.
Vtm familie cliff2011 640x300b
Wat later ziet Marie-Rose - wat te laat voor het feestje - Rita de parking opslenteren. Ze gaat de familie verwittigen, maar intussen neemt Rita de benen. Rob gaat op zoek naar haar en tekent daarmee zijn doodsvonnis. Intussen is Bert immers alles in gereedheid aan het brengen om het gebouw in brand te steken. Wanneer Rob hem dreigt te betrappen, deelt Bert hem rake klappen uit. Tijdens de laatste strubbeling weet Rob nog een hangertje van Berts nek te trekken, zonder dat die laatste het doorheeft.
Familie-s20-seizoensfinale

Nadat hij Rob heeft uitgeschakeld, zorgt Bert ervoor dat Peter, June Van Damme, Bart, Veronique, Marie-Rose en Gerda als ratten in de val zitten, alvorens hij de brand aansteekt. Plots valt alle elektriciteit uit, vullen de kamers zich met rook en barst het vuur los. Marie-Rose weet meteen hoe laat het is. Zij heeft dit in het verleden meegemaakt. Toen woonde zij nog boven de zaak van Guido, en stak de zatte tante Rita hun huis in brand. Veronique, Marie-Rose en Gerda kunnen via een luchtkoker ontsnappen, maar dan raakt Bart bedolven onder enkele brokstukken en blijven Peter en June achter om hem te redden. Met zijn laatste krachten belt Bart naar Hanne, met de boodschap dat hij haar en Jelle graag ziet. Door dit bericht begint Hanne zich zorgen te maken. Ze contacteren snel de buurvrouw om op Jelle te passen. Vervolgens gaan Remko en Hannah naar Electronics om te kijken wat er aan de hand is. Niet veel later worden ook Peter en June slachtoffer van de hevige rook en blijft het drietal onbeweeglijk liggen...

Cliffhangers

  • Zullen Bart, Peter, June, Veronique, Marie-Rose en Gerda de brand overleven?
  • Wie wordt veroordeelt; Bert of Rita?
  • Vindt de familie Rita nog terug?
  • Zullen Victor en Trudy een koppel worden?

Aanwezige personages

Galerij

Vtm familie cliff2011 640x300b
Afbeeldingen kunnen hier bekeken worden.

Vervolg

Iedereen overleefde de brand behalve Rob Gerrits. Bart Van den Bossche is zwaar gewond en moet maandenlang revalideren. Het proces van Rita Van den Bossche gaat van start maar dankzij Peter Van den Bossche komt de politie te weten dat Bert Van den Bossche de schuldige is.

Trivia