FANDOM

Seizoen 19

Week 1

Week 2

Aflevering 1 (#4404) - maandag 30 augustus 2010

In het stadhuis is de spanning te snijden wanneer Peter gevraagd wordt zijn jawoord te geven. Volgt hij zijn hart en kiest hij voor zijn grote liefde June? Of geeft hij alsnog toe aan de druk van zijn moeder? Marie-Rose kan alleen maar hopen dat haar zoon op het laatste nippertje zijn verstand zal gebruiken. Ook Linda is op van de zenuwen, want Jan is nog altijd niet opgedoken. Weet zij veel dat hij in zijn narrenpak een luidruchtige bende bikers van drank moet voorzien bij "Jan & Alleman". Pierrot heeft zijn moeder en Dimi zien zoenen en moet toch even slikken...

  • Rekening houdend met de tijdlijn spelen de gebeurtenissen van deze aflevering zich af op 25 juni 2010.

Aflevering 2 (#4405) - dinsdag 31 augustus 2010

Rita wil haar relatie met Dimi niet langer verstoppen en ze speelt open kaart over haar gevoelens met haar ex-man Rob en met haar moeder. Een goed gesprek staat ook op het verlanglijstje van Marie-Rose en Peter, maar moeder en zoon zijn te koppig om de eerste stap te zetten. Peter heeft zich zelfs voorgenomen om alle contact met zijn moeder te verbreken zolang June niet aanvaard wordt als zijn partner. Veronique is blij dat haar zoontje zich geamuseerd heeft tijdens de vakantie met zijn papa, maar het valt haar wel op dat de jongen een geheim voor haar heeft. Bart wou dat zijn tienerdochter Hanneke nog maar de leeftijd had van Cedric, want hij krijgt te maken met een jonge vrouw en is daar helemaal niet klaar voor. Brenda heeft het niet zo moeilijk met hun snel opgroeiende dochter...

  • Laatste aflevering met Kristine Perpête (Els D'hollander).
  • Gedurende deze aflevering wordt er een tijdsprong gemaakt. Deze wordt echter niet vermeld. Je hebt pas door dat er een tijdsprong werd gemaakt wanneer de personages vermelden 'dat het morgen terug school is'.
  • Rekening houdend met de tijdlijn spelen de gebeurtenissen van deze aflevering (voor de tijdsprong) zich af op 25 juni 2010.

Aflevering 3 (#4406) - woensdag 1 september 2010

Peter haakt af voor een belangrijke vergadering zodat hij zijn dochtertje Louise aan de schoolpoort kan afhalen. Hij wil een aanwezige papa zijn, maar wil ook extra commentaar van zijn moeder vermijden. Veronique kan zich niet verzoenen met de gedachte dat Mario al een nieuwe vriendin heeft én dat deze Kathy zelfs is meegegaan op reis. Ook Morgane heeft last van jaloerse oprispingen. Het stoort haar hoe langer hoe meer dat Mieke al haar vrije tijd met haar vriend Pieter doorbrengt. De enige troost voor Morgane is dat zij en Mieke allebei op de spoedafdeling werken. Anders zouden ze mekaar nooit meer zien.

Aflevering 4 (#4407) - donderdag 2 september 2010

De ruzie met zijn moeder vreet aan Peter en hij spreekt met zijn zus af om te horen hoe zij over de hele situatie denkt. Linda is het beu dat Maarten nog altijd haar keuken inpalmt en ze stelt hem en Jan voor een ultimatum. Maarten beseft dat het Linda menens is en dus drijft hij de druk op Dimi op om Rita te overtuigen samen een wereldreis te maken. Mieke heeft het werkrooster zodanig laten aanpassen dat ze op dezelfde momenten als Pieter vrij is. Voor Morgane is dit een slag in het gezicht en ze valt uit haar rol in het bijzijn van een patiënt. Dokter Paul neemt haar dat niet in dank af.

Aflevering 5 (#4408) - vrijdag 3 september 2010

Maarten schiet in een zesde versnelling om geld te zoeken voor de aankoop van een professionele keuken én om zijn tante Rita te overtuigen een testreis met Dimi te maken in zijn mobilhome. De jonge kok moet dit alles op een paar dagen geregeld zien te krijgen, zo niet schiet Linda uit haar vel. Bert slaagt er niet in om Lisa uit zijn hoofd te zetten en hij vraagt haar nogmaals een kans om te bewijzen dat hij veranderd is. Zij windt er geen doekjes om dat ze hun relatie puur zakelijk wil houden. Pierrot heeft het gevoel dat zijn leven op het goede spoor zit sinds hij op de cultuurdienst van het stadhuis werkt en hij neemt het bij zijn huisgenoten zelfs op voor zijn saaie collega Gerda.

Aflevering 6 (#4409) - zaterdag 4 september 2010

Peter heeft het gevoel dat de ruzie met zijn moeder nooit opgelost zal geraken als hij niets forceert. Daarom stelt hij June voor om samen Marie-Rose te verrassen met een bezoek. Morgane verwacht veel van de "girls only"-dag met Mieke en ze heeft hun uitje zorgvuldig voorbereid. Ook Veronique heeft een leuk programma samengesteld voor haar zoontje, maar Cedric stelt zich onredelijk op sinds hij met zijn papa op vakantie is geweest. Zowel voor Morgane als voor Veronique eindigt de dag helemaal anders dan ze zich hadden voorgesteld...