FANDOM

Week 22

Week 23

Week 24

Aflevering 133 (#4536) - 31 januari 2011

Bart heeft eindelijk open kaart gespeeld met Peter over de vervalste handtekening op de verkoopsovereenkomst. Peter is woest op zijn neef én op Bert, vooral omdat door hun bedrog zijn huwelijk op springen staat. Hun actie heeft ook gevolgen voor het directiecomité van Van den Bossche Electronics. Evy motiveert Pierrot om zijn vader op te zoeken in zijn bedrijf, hoewel Dirk zelf de boot afhoudt. Bij "Jan & Alleman" wordt een afscheidsfeestje voor Leen gegeven. De studente geneeskunde gaat in de States zich specialiseren tot hartchirurg. Maarten trekt eindelijk zijn stoute schoenen aan en biecht aan Roos op dat hij stapelzot van haar is.

Aflevering 134 (#4537) - 1 februari 2011

Nico is teleurgesteld en boos wanneer hij Maarten en Roos betrapt in het appartement boven "Jan & Alleman". Peter maakt zich sterk dat Bert vroeg of laat wel door de mand zal vallen, maar June heeft hier haar twijfels over. Ondertussen mailt Bart zijn eerste open sollicitatiebrief. Pierrot is van mening dat zijn vader hem niet wil zien en hij is geneigd zijn moeder te geloven dat Dirk een onbetrouwbaar individu is. Mathias loopt op de toppen van zijn zenuwen omdat zijn gerechtelijk dossier er hoe langer hoe slechter uitziet. Inspecteur Van Camp komt hem vertellen dat de zaak rond de gestorven Albanees wordt afgerond. Besnik en Fatmir werden aangehouden in Duitsland. Mathias viert zijn onschuld met Marie-Rose en Veronique.

Aflevering 135 (#4538) - 2 februari 2011

Het gezellige etentje met het gezin eindigt voor Brenda in een drama. Bij het verlaten van het restaurant en het oversteken van de straat is ze immers aangereden. Bart beseft meteen dat de kwetsuren ernstig zijn en alarmeert een ziekenwagen. Pierrot geeft aan Evy toe dat hij er mee zit dat zijn vader hem niet contacteert, maar hij is te koppig om zelf terug een stap te zetten.

Aflevering 136 (#4539) - 3 februari 2011

Maarten vindt het niet kunnen om het café tot na de begrafenis te sluiten en hij overtuigt zijn vader om "Jan & Alleman" terug te openen. Marie-Rose, Veronique en Mathias helpen Bart en Hanne met het uitzoeken van een foto voor het bidprentje. Jan staat er op om de koffietafel te organiseren. Pierrot krijgt eindelijk een telefoontje van zijn vader Dirk. Nico verkondigt dat de relatie van Roos en Maarten hem niets kan schelen, maar toch gaat hij niet werken. June gaat terug aan de slag bij Van den Bossche Electronics, zodat de afwezigheid van Bart kan worden opgevangen.

Aflevering 137 (#4540) - 4 februari 2011

Bart en zijn kinderen kunnen voor de organisatie van de crematie rekenen op de hulp van de ganse familie. Pierrot weet niet wat hij van zijn vader Dirk moet denken. Eerst liet de man niets van zich horen en nu sms’t hij Pierrot zelfs wakker. Evy herkent dit gedrag. Rita is teleurgesteld omdat ze het ziekenhuis niet mag verlaten voor de begrafenis van Brenda. Bert confronteert Marie-Rose met de advertentie die Peter heeft geplaatst én hij neemt een advocaat onder de arm om zijn ontslag aan te vechten.

Aflevering 138 (#4541) - 5 februari 2011

Rita heeft op eigen risico het ziekenhuis verlaten, zodat ze naar de begrafenis van Brenda kan gaan. De kerk zit afgeladen vol om afscheid van haar te nemen en de aanwezigen kunnen hun emoties niet de baas wanneer Hanne, geruggensteund door haar broertje Jelle, een brief aan haar mama voorleest. De crematie zelf gaat door in besloten kring. Ondertussen brengen Dimi en Nico bij "Jan & Alleman" alles in gereedheid voor de koffietafel. In het ziekenhuis staan de artsen voor een raadsel, want de bloeddruk en hartslag van patiënte Sabine schommelen zonder aanwijzing.