FANDOM

Week 26

Week 27

Week 28

Aflevering 157 (#4560) - 28 februari 2011

Mario heeft nood aan een creatieve uitdaging en hij lanceert een wild idee bij Veronique. Bert heeft veel over voor een verzoening met de familie en hij doet Peter een zeer interessant voorstel. Victor Praet is woest omdat er in de krant een artikel staat over de "grijpgrage" dokter Paul en hij verdenkt er Mieke van het perslek te zijn. Maarten wil niet dat zijn vader terug manager van "Jan & Alleman" wordt en dus moet hij snel een fantastisch plan bedenken om volk naar het café te lokken. Linda en Jan proberen Bart duidelijk te maken dat hij huishoudelijke hulp moet zoeken.

Aflevering 158 (#4561) - 1 maart 2011

Marie-Rose is van mening dat haar relatie met Mathias het niet zal overleven als hij investeert in Van den Bossche Electronics en ze vraagt hem zijn woord te verbreken. Deze houding wordt haar niet in dank afgenomen. Victor Praet heeft goed en slecht nieuws voor patiënte Sabine. Rita wil aan Pierrot bewijzen dat zijn vader Dirk een profiteur en een oplichter is. Daarom geeft ze privédetective Lits de opdracht om haar ex-man door te lichten. Victor Praet zoekt dokter Paul thuis op en vraagt hem de eer aan zichzelf te houden door ontslag te nemen.

Aflevering 159 (#4562) - 2 maart 2011

Peter staat met zijn rug tegen de muur, want Bert wil zijn aandelen alleen aan een echte Van den Bossche verkopen. Peter moet dus een banklening zien te krijgen, zo niet blijft Bert aandeelhouder in het bedrijf. "Jan & Alleman" wordt ingepalmd door een seniorenclub. Maarten heeft liever jong volk in het café, maar feit is dat de ouderen goed verteren. Mieke en Trudy maken van de afwezigheid van Louise gebruik om samen een stapje in de wereld te zetten. Victor Praet slaagt er niet in dokter Paul te overtuigen ontslag te nemen. Hanne is doodop sinds ze het huishouden moet runnen en voor haar broertje moet zorgen. Ze reageert haar frustraties af op Remko, maar hij stelt zich voorlopig geduldig op.

Aflevering 160 (#4563) - 3 maart 2011

Maarten wil de voorzitter van de seniorenclub overhalen om de kaartnamiddagen vanaf nu altijd bij "Jan & Alleman" te laten doorgaan. Die mannen brengen immers flink wat geld in de kassa. Bart heeft de ganse nacht doorgewerkt, maar toch vindt hij de berekeningsfout bij de oplaadpalen niet. Daarom houdt hij bij Peter een pleidooi om de hulp van Bert in te roepen. In het ziekenhuis toont patiënte Sabine aan Linda en Mieke de brief die ze van haar advocaat heeft gekregen. Mario en Veronique blijven van mening verschillen over het ontwerpen van een tussencollectie.

Aflevering 161 (#4564) - 4 maart 2011

Bert is een charmeoffensief gestart om zijn plek binnen de familie terug te winnen. Peter doorziet meteen het plan, maar de bomma is in de wolken met de zet van Bert. Jan heeft met zijn zonen Bart en Maarten een moeilijk gesprek. Bart probeert hij duidelijk te maken dat het geen zin heeft om in zijn werk te vluchten en Maarten waarschuwt hij dat er ontslagen gaan vallen bij "Jan & Alleman". Maarten vraagt om de definitieve beslissing nog even uit te stellen, tot hij nieuws heeft van de seniorenclub. Rita confronteert Pierrot met het feit dat hij samen met zijn biologische vader Dirk naar een concert is geweest.

Aflevering 162 (#4565) - 5 maart 2011

Marie-Rose klaagt dat zij in de kou blijft staan omdat Mathias voortdurend moet werken. Ook Bart heeft het superdruk en hij ziet niet in dat hij zijn kinderen meer aandacht moet geven. Het zit Pierrot hoog dat zijn moeder hem geconfronteerd heeft met het feit dat hij samen met Dirk naar een concert is geweest. Hoe kan ze dit weten en wie heeft zijn mond voorbijgepraat? Mario en Mathias hebben bij MVM een geheime vergadering over de prefall-collectie. Remko en Hanne hebben een moeilijk gesprek over hun toekomst als koppel.