Fandom

Familie Wiki

Seizoen 21: Drama op teambuilding

2,764pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Seizoen 21

Seizoensfinale: Drama op teambuilding

Algemene Informatie

De seizoensfinale van seizoen 21 is de 225ste aflevering van het seizoen en de 4885ste aflevering in totaal. De spannende cliffhanger vond plaats op vrijdag 29 juni 2012. Het overgrote deel van de aflevering gaat over de teambuilding van de VDB Holding en de ultieme confrontatie tussen Marie-Rose De Putter en Caroline De Meester.

Inhoud

Seizoensfinale9
Seizoensfinale12
500px-Seizoensfinale5
Seizoensfinale14
Seizoensfinale6bis

Caroline draait door

De teambuilding van de VDB holding in de Ardennen gaat van start. Caroline De Meester wil een goede indruk maken op het kaderpersoneel. Veronique Van den Bossche, Peter Van den Bossche, Mathias Moelaert, June Van Damme, Bart Van den Bossche en Dirk Cockelaere zijn ook van de partij. Al snel verzuurt de sfeer wanneer Veronique en Peter vertellen dat ze Caroline uit het bedrijf willen. Mathias probeert haar te verdedigen, maar zorgt daarmee ervoor dat Veronique nog chagrijniger wordt. Caroline besluit om hier gebruik van te maken om Mathias eens en voor altijd voor haar te winnen en ze vertelt hem over haar gevoelens. Toch wordt ze afgewezen.

Dankzij een gesprek met Rita Van den Bossche, beseft Marie-Rose De Putter dat Mathias nog steeds van haar houdt. Ze besluit om toch naar de Ardennen te gaan. Daar wordt ze opgewacht door Caroline. Wanneer Caroline beseft dat Marie-Rose gekomen is om het weer goed te maken, draait ze helemaal door en probeert ze Marie-Rose van een berg te duwen. Dit mislukt maar Caroline komt zelf in de problemen. Wanneer Marie-Rose haar probeert te helpen, probeert Caroline om haar mee te sleuren. Ze vallen allebei van de berg...

De verrassing van Maarten

Ondertussen beleven Maarten Van den Bossche en Roos Sterckx een zeer romantische dag. Maarten neemt haar mee naar de boerderij die hij gekocht heeft en vraagt haar ten huwelijk. Roos zegt ja en het koppel is doodgelukkig.

Glenn ontvoert Mieke

Mieke Van den Bossche beleeft een iets minder leuke dag wanneer ze na haar werk ontvoerd wordt door Glenn De Bock. Hij neemt haar mee naar een verlaten fabriek en houdt haar heel de tijd onder schot. Mieke is helemaal in paniek. In opdracht van Glenn moet ze Niko Schuurmans bellen en die vertrekt zo snel als hij kan om Mieke te komen redden.

Cliffhangers

  • Overleven Caroline en Marie-Rose hun valpartij?
  • Zal de familie Mathias kunnen vergeven?
  • Zal Niko op tijd zijn om Mieke te redden? Wat is Glenn van plan?
  • Hoe zal Jan reageren op het aankomende huwelijk van zijn zoon Maarten?

Aanwezige personages

Galerij

Seizoensfinale10
Afbeeldingen kunnen hier bekeken worden.

Vervolg

Marie-Rose overleeft de valpartij en moet nog een paar dagen in het ziekenhuis blijven. In tegenstelling tot Caroline die de valpartij niet overleeft heeft. Marie-Rose heeft het moeilijk om Mathias te vergeven en weer vredig samen te leven met hem. Wanneer Niko in de loods aankomt, wordt ook hij overmeesterd en onder schot gehouden. Steve redt hen uit de klauwen van Glenn. Mieke en Niko gaan om van het avontuur te bekomen voor een tijdje naar het buitenland. Zowel Jan als de rest van de familie reageert heel enthousiast wanneer Maarten en Roos vertellen dat ze verloofd zijn.

Trivia

  • Maarten vraagt Roos deze aflevering ten huwelijk, maar later vertrekken ze op wereldreis. Pas twee jaar later zal het duidelijk worden dat ze hun huwelijk hebben uitgesteld.