FANDOM

Week 5

Week 6

Week 7

Aflevering 26 (#4686) - 26 september 2011

De Van den Bossches komen op een emotionele roetsjbaan door het nieuws dat advocaat Balencourt over Bert heeft. Peter gelooft de feiten niet, Anna voelt zich verantwoordelijk, Rita is in alle staten en Bart is ronduit bang. Pierrot en Evy hebben nood aan ruimte en privacy en ze willen dan ook zo snel mogelijk het appartement van Jan en Linda verlaten. Maarten begrijpt het koppeltje en reikt een oplossing aan. Veronique is zeer te spreken over de ontwerpen die Axel voor de kindercollectie heeft gemaakt en ze verdedigt zijn werk bij Caroline, die groen licht moet geven vooraleer ze in productie kunnen.

Aflevering 27 (#4687) - 27 september 2011

De schrik slaat Mieke om het hart wanneer ze haar tante Rita in de ziekenhuiskamer van Bert aantreft. Ondertussen duikt er in de ‘Jan & Alleman’ een journalist op, die een boek wil schrijven over het leven van Rita met de focus op alle drama’s en tegenslagen die ze al heeft meegemaakt. Gerda is in de wolken met het cadeautje dat ze van Dirk heeft gekregen. June vreest dat de secretaresse de verkeerde conclusies trekt. Caroline heeft alleen maar commentaar op de ontwerpen die Axel voor de kindercollectie heeft getekend.

Aflevering 28 (#4688) - 28 september 2011

Caroline beklaagt zich bij Gilbert over de deal met MVM en ondertussen doet Veronique haar zegje bij Mathias. Rita wordt nog altijd belaagd door de journalist, die een boek over haar leven wil schrijven. Zij heeft geen interesse, maar Jan denkt vooral aan het geld en de roem die staan te wachten. June vraagt Dirk op de man af of hij iets heeft met secretaresse Gerda. Bart krijgt in het ziekenhuis het bezoek van zijn tante Rita.

Aflevering 29 (#4689) - 29 september 2011

Nu het proces van haar dochter achter de rug is, kunnen Anna en Albert terugkeren naar de kust. Rita besluit hen voor een paar dagen te vergezellen, want ze is de bemoeizucht van Jan flink beu. Hij blijft immers van mening dat ze op het voorstel van de journalist moet ingaan, die haar levensverhaal in een boek wil gieten. Veronique en Axel brainstormen over een originele promotiecampagne voor de kindercollectie. Evy zit nog altijd werk en Roos functioneert niet meer zonder pillen. In de “Jan & Alleman” past Jan de prijslijsten aan, want het bier is alweer duurder geworden. Zijn goeie klant Dré brengt hem op het idee om zelf bier te brouwen.

Aflevering 30 (#4690) - 30 september 2011

Rita verblijft een paar dagen aan de zee bij Anna en Albert. Nu ze eindelijk rust heeft, komt het verdriet om Rob in alle hevigheid naar boven. Jan lanceert bij Linda zijn plan om zelf bier te brouwen. Evy en Pierrot besluiten een feestje te organiseren om Maarten en Roos hun appreciatie te tonen. Axel heeft er geen moeite mee om zijn moeder te overtuigen dat een videoclip dé manier is om de kindercollectie in de markt te zetten. June waarschuwt Dirk dat hij secretaresse Gerda de verkeerde indruk geeft én ze stelt haar man voor een ultimatum.