Wikia

Familie Wiki

Seizoen 22: Buurtfeest in mineur

Comments0
864pages on
this wiki

De seizoensfinale van seizoen 22 is de 220ste aflevering van het seizoen en de 5105ste aflevering in totaal. De finale wordt uitgezonden op vrijdag 28 juni 2013. De aflevering draait voornamelijk rond het buurtfeest georganiseerd door Mathias Moelaert en rond de bevalling van Leen Van den Bossche.

Familie afl5105 09

InhoudEdit

Mathias heeft wekenlang zijn tanden gezet in de voorbereidingen van het buurtfeest, dat vandaag wordt georganiseerd. Ook vandaag is hij nog druk in de weer om alles in goede banen te leiden. Ondertussen loopt ook Marie-Rose over van de stress, want heel de familie is uitgenodigd om bij haar balletjes met kriekjes te komen eten, naar het recept van de bommaDirk en Nathalie wachten dan weer in volle spanning de terugkeer van Arno af, want mogelijk heeft hij Gail  kunnen overtuigen om mee naar België te komen. Het blijkt ijdele hoop te zijn geweest, want Arno is alleen gekomen. 

De ruzie tussen Jan en zijn zoon Guido bereikt een climax. Guido moest bij de examens een resultaat van 85% halen om met zijn vriendinnetje Charlotte mee op reis te gaan, en Jan denkt er niet aan om de behaalde 84,5% door de vingers te zien. Wanneer de familie later naar het buurtfeest is, besluit Guido weg te glippen en zo toch met Charlotte mee te gaan.

Rita is erachter gekomen dat Kristina een vuil spel met haar heeft gespeeld en wil weer toenadering tot haar familie en vrienden zoeken. Ze trekt naar het buurtfeest, maar wanneer ze daar getuige is van een dronken scheldpartij, gooit ze het over een andere boeg. Ze keert terug naar haar appartement, giet haar alcoholvoorraad leeg en meldt zich aan bij de Anonieme Alcoholisten.

In de feesttent proberen NikoEvy en Stefanie er een groot feest van te maken met een heuse karaoke. De plaatselijke bewoners en hun liedjeskeuze blijken maar tot weinig ambiance aan te zetten. Uiteindelijk zijn het Albert en vooral Linda die de show stelen. Linda blijkt over zeer goede zangkwaliteiten te beschikken en krijgt heel de zaal met zich mee.

Patrick komt te weten dat Benny EPO wilt nemen om de koers te kunnen winnen. Hij probeert hem ervan te overtuigen dit niet te doen en uiteindelijk neemt hij de juiste keuze. Als bij wonder wint hij vervolgens de koers. Even voordien steelt ook Jelle de show bij de wedstrijd voor miniemen. Hij wordt daarbij aangemoedigt door Mieke, want Bart en Trudy zijn druk in de weer met de verhuis naar hun nieuwe woonst. Tussen de post ontvangt Bart een brief met de resultaten van zijn examen voor een job bij de overheid.

De hoogzwangere Leen staat op het punt om te bevallen. Jan heeft zijn koersplannen opgeborgen en wil haar met spoed naar het ziekenhuis brengen, maar door het buurtfeest rijden vader en dochter zich helemaal vast in het verkeer. Linda verlaat de feesttent en snelt zich naar de auto, waar Leen haar bevalling niet lang meer lijkt te kunnen uitstellen. Intussen is de koers afgelopen en zondert organisator Mathias zich even af. Achter een van de kermiskramen zakt hij plotseling in elkaar.

  • Bezwijkt Mathias onder de stress?
  • Komt de bevalling van Leen tot een goed einde?
  • Zal Rita eindelijk haar drankprobleem onder controle krijgen?
  • Is Bart geslaagd voor het examen of niet?
  • Hoe reageren Jan en Linda op het vertrek van Guido?

Aanwezige personagesEdit

GalerijEdit

Seizoensfinale12
Afbeeldingen kunnen hier bekeken worden.

VervolgEdit

Twee maanden later. Mathias had een appelflauwte en laat zich nog geregeld onderzoeken door Leen. Leen is bevallen van een jongetje Arthur. Rita heeft sinds haar verblijf bij de AA geen druppel alcohol meer aangeraakt. Bart is geslaagd voor zijn examen en is begonnen op zijn nieuw werk bij de overheid. Guido keert terug van een fantastische reis met Charlotte en Jan kan uiteindelijk zijn vertrek aanvaarden.

Voorganger Vervolg
Seizoen 21: Drama op teambuilding Seizoen 23: De strijd om Peter

Around Wikia's network

Random Wiki