Wikia

Familie Wiki

Seizoen 22: Buurtfeest in mineur

2,064pages on
this wiki
Comments0

Seizoen 22

Seizoensfinale: Buurtfeest in mineur

Algemene informatie

De seizoensfinale van seizoen 22 is de 220ste aflevering van het seizoen en de 5105ste aflevering in totaal. De finale werd uitgezonden op vrijdag 28 juni 2013.

Inhoud

Guido's schoolrapport

1010497 10151730867937491 1908930452 n
Familie afl5105 23
Familie afl5102 02
Familie afl5105 09
Seizoensfinale26
Seizoensfinale3

Guido wilt met Charlotte en haar ouders mee op reis gaan. Jan is hiertegen en vindt zijn zoon nog veel te jong hiervoor. Hij draaide echter bij en ging akkoord op voorwaarde dat Guido 85 procent zou behalen op zijn schoolrapport. Jans zoon haalt net geen 85 procent, waardoor hij beslist Guido te verbieden op vakantie te gaan. De ruzie tussen de twee bereikt een climax. Wanneer Jan en de rest van de familie zich op het buurtfeest bevinden, beslist Guido zijn koffers te pakken, een papiertje achter te laten en mee te reizen met Charlotte.

Wielerwedstrijd

Mathias wilt terug een wielerclub opstarten. Hij kan o.a. Jan, Benny, Dirk en Peter overtuigen om in de club te komen. Wat later besluit Mathias om een buurtfeest mét wielerwedstrijd te organiseren. Door de hoge dosis stress valt hij flauw tijdens het feest. Terwijl de wielercours bezig is, proberen Niko, Evy en Stefanie sfeer te creëren in de feesttent. Het is echter Albert en vooral Linda's zangkwaliteiten die de show stelen. Ondertussen is Patrick trots op Benny, die de cours gewonnen heeft zonder EPO te gebruiken.

Nieuw leven

Ook Jelle steelt de show bij de wedstrijd voor de miniemen, waar hij aangemoedigd wordt door Mieke aangezien Bart en Trudy aan het verhuizen zijn. Tussen de post vindt Bart een brief met zijn geslaagde examenresultaten, waardoor hij aan de slag kan bij de overheid. Ondertussen breekt Leens water en moet ze zo snel mogelijk naar het Algemeen Ziekenhuis. Doordat Jan met haar in de file staat, kan Leen niet anders dan in de auto te bevallen. Na het bedrog van Kristina wilt Rita toenadering zoeken tot haar familie en vrienden. Ze beslist naar het buurtfeest te trekken, waar ze getuige is van een dronken scheldpartij. Rita krijgt besef van haar fouten en sluit zich aan bij de AA.

Andere verhaallijnen

Liesbeth trekt naar de luchthaven om Arno op te halen. Dirk en Nathalie zijn teleurgesteld wanneer Gail niet met hem meegekomen is naar België.

Cliffhangers

  • Kan Jan zijn jongste zoon Guido vergeven?
  • Wat is er aan de hand met Mathias? Zal hij sterven?
  • Gaat Linda iets doen met haar zangtalent?
  • Is Bart geslaagd op het examen van de overheid?
  • Bevalt Leen van een meisje of een jongen?
  • Zal de AA een einde kunnen maken aan Rita's alcoholverslaving?
  • Hoe moet het verder tussen Arno en Gail?

Aanwezige personages

De aanwezige personages staan geordend in de respectievelijke volgorde: hoofdpersonages, nevenpersonages en gastpersonages.

Galerij

Seizoensfinale12
Afbeeldingen kunnen hier bekeken worden.

Vervolg

Twee maanden later. Guido keert terug van een fantastische reis met Charlotte en haar ouders. Jan kan zijn zoon vergeven en beseft ook dat hijzelf te ver was gegaan. Door de hoge dosis stress kreeg Mathias een appelflauwte op het buurtfeest. Leen komt regelmatig nog op controle voor de zekerheid. Zijzelf is bevallen van een zoontje genaamd Arthur. Halverwege het seizoen beslist Linda om zich aan te sluiten bij een toneelgezelschap. Bart is geslaagd voor het examen van de overheid en gaat er aan de slag. Arno en Gail behouden hun afstandsrelatie. Sinds haar sessies bij de AA heeft Rita geen druppel alcohol meer aangeraakt. Van Kristina heeft ze nog altijd niets vernomen.

Trivia

Around Wikia's network

Random Wiki