FANDOM

Week 16

Week 17

Week 18

Aflevering 81 (#5406) - maandag 15 december 2014

Zjef lijkt bijwerkingen te ondervinden van zijn medische behandeling. Rudi is overbezorgd en verplicht Zjef om zich te laten nakijken door Leen. Hanne lucht bij Stefanie haar hart over haar relatie met Thomas. De passie is verdwenen sinds Thomas aan de leiding van de VDB Holding staat. Ondertussen probeert Bart te achterhalen hoe Peter het stelt. Leen krijgt het moeilijk wanneer ze Arthur ziet spelen met de knuffel die hij van Faroud heeft gekregen. June schakelt Veronique in bij een betaling aan Floor. Guido hoopt dat de getuige zich aangemeld heeft bij het politiekantoor, maar krijgt slecht nieuws te verwerken. Het wordt hem allemaal te veel, en hij wil zelf op onderzoek gaan. Niko moet afscheid nemen van Bodé, die vandaag terug naar huis vertrekt om zijn famlie uit de nood te helpen. 

Aflevering 82 (#5407) - dinsdag 16 december 2014

Ondanks de tegenkanting van Jan en Linda besluit Guido de plaats van het ongeluk opnieuw te bezoeken. Van een bejaarde buurtbewoonster komt ze te weten dat er iemand uit het huis van Koen en Ilse vertrok op het moment van het ongeval. Rudi weet niet meer wat hij moet denken van de medische klachten van Zjef. Ondertussen krijgt hij enkele mooie schetsen toegestuurd van de studenten die bij Vero Bello op bezoek waren. Thomas reageert fel nadat Stefanie haar mond voorbijpraat over zijn relationele problemen met Hannah. Niko mist Bodé en reageert zijn frustratie af op de klanten in de Jan en Alleman. Mieke maakt zich zorgen over haar toekomstige echtgenoot.

Aflevering 83 (#5408) - woensdag 17 december 2014

Niko is zichzelf niet en dat baart Mieke steeds meer zorgen. Wil hij nog wel met haar trouwen? Thomas nodigt Mathias en Trudy uit voor een bijzondere vergadering. Hij heeft een idee om het imago van VDB terug op te krikken. Nadien vraagt hij aan Stefanie om een afspraakje te regelen tussen hem en Hannah. Veronique ontdekt dat June in haar naam een rekening geopend heeft om enkele dubieuze betalingen te doen. Marie-Rose wil opnieuw een gesprek aangaan met Peter. Guido blijft rondhangen in de buurt van het ongeval. Hij is zeker dat Ilse iets verbergt. Niko waarschuwt Guido voor de mogelijke gevolgen. Rudi krijgt in zijn atelier bezoek van Joppe. Ondertussen vertoont Zjef opnieuw bijwerkingen, maar niets is wat het lijkt.

Aflevering 84 (#5409) - donderdag 18 december 2014

Eén dag voor hun huwelijk krijgt Mieke eindelijk te horen wat er echt aan de hand is met Niko. Terwijl Mieke nog steeds niets weet over haar trouwdag, probeert Niko de laatste voorbereidingen te regelen. Hij rekent hiervoor op de hulp van Mathias, Patrick en Maarten. Stefanie boekt een reisje naar Cadzand voor Hannah en Thomas, maar is niet van plan om Thomas in te lichten. Ondertussen heeft Trudy Thomas slecht nieuws te melden, want zijn idee om een kleurenconsulent in te schakelen, zal niet kunnen doorgaan. Guido gaat in het ziekenhuis op bezoek bij Emma, maar krijgt met haar vader te maken. Die stuurt meteen de politie erop af. Rudi vertelt aan Veronique waarom hij zo emotioneel reageert op de thuissituatie van Joppe. June maakt een afspraak met Dario Rinaldi en hoopt op een samenwerking. Cédric is van plan om naar Milaan te trekken voor de feestdagen, terwijl Marie-Rose plannen maakt bij haar thuis. 

Aflevering 85 (#5410) - vrijdag 19 december 2014

Wanneer Mieke opstaat, krijgt ze al meteen een paar verrassingen te zien. Linda hoopt dat Guido zijn problemen even kan vergeten op de trouwdag van Mieke. Stefanie vertelt Thomas en Hannah over het weekendje naar Cadzand dat ze voor hen geregeld heeft. Wanneer Mieke en Niko met de tandem arriveren bij de trouwzaal, zit de politie hen op de hielen. Ze pakken Niko op, omdat hij medeplichtig zou zijn aan mensenhandel, door de praktijken van Jurgen. Thomas, Maarten en Zjef krijgen hem echter al snel weer vrij en de trouwerij kan doorgaan. Na de trouw wordt Mieke met een oldtimer meegenomen naar de feesttent. Daar valt ze van de ene verrassing in de andere. Het trouwfeest staat helemaal in het teken van 'klavertje vier': vier feestlocaties, vier bruidsoutfits, vier vervoersmiddelen, vier getuigen, vier eetkramen, een vier minuten-durend optreden van een bekende band, vier stylisten, vier aanvraagplaatjes, enz. Na het eten komt het feest pas echt op gang, wanneer iedereen begint te dansen. Niko neemt Mieke mee naar buiten en daar staat al een ballon op hen te wachten. Ze vliegen met deze ballon naar een afgelegen grasveld, waar een oud volkswagenbusje, met 'just married' op, hen al staat op te wachten. Ze vertekken meteen met het busje op hun huwelijksreis naar Berlijn. 

  • Eenmalige terugkeer van Renilde Dewit (Hilde Godemont).
  • Gastoptreden van Danaë Van Oeteren.
  • Extra lange aflevering (special). Deze aflevering duurt 10 minuten langer dan normaal.