FANDOM

Week 17

Week 18

Week 19

Aflevering 86 (#5411) - maandag 22 december 2014

Guido probeert opnieuw een gesprek aan te gaan met Kobe omdat zijn klasgenoot Ralf niet meer met hem mag omgaan van zijn ouders. Kobe blijft echter beweren dat hij niet achter het stuur zat. Stefanie wil alles weten over het weekendje Cadzand van Hanne en Thomas. De twee hebben een verschillende mening over hun uitje en Thomas lucht zijn hart bij Stefanie. Patrick merkt dat zijn kleindochter nog steeds verliefd is en waarschuwt haar voor de gevolgen. Tot grote verbazing van Marie-Rose is Veronique bereid om met Peter te praten. Maar kan ze Peter hiervan ook overtuigen? Faroud probeert Leen te overtuigen van zijn liefde voor haar en is zelfs van plan om zijn job bij de anti-terreurdienst op te geven. Leen wil dat hij eerst nog eens goed nadenkt over zijn beslissing.

Aflevering 87 (#5412) - dinsdag 23 december 2014

Een gekantelde tankwagen zorgt voor flink wat problemen. Door een giftige stof die is vrijgekomen, mag niemand zich nog naar buiten begeven. Een maatregel die de nodige spanningen met zich meebrengt. Peter besloot net op dat moment toch met Marie-Rose mee te gaan naar Véronique. De spanning is te snijden tussen de twee en Marie-Rose probeert te bemiddelen. Mieke en Niko keerden juist terug uit Berlijn, maar Niko moest terug de baan op omdat hij zijn portefeuille vergeten was in de vlieghaven. Ook Anna, Linda, Leen en Rudi bevinden zich in het huis van de 'Friends', maar Leen is er niet gerust is. Vooral omdat ze Arthur heeft achtergelaten bij Jan, die de hulp krijgt van Albert, Mathias, Patrick en Benny. Ook Stefanie en Thomas zijn afgesloten van de buitenwereld in de woning van Leen en proberen er het beste van te maken. Guido is genoodzaakt de nacht door te brengen in het ziekenhuis, omdat hij net op bezoek was bij Emma. Maarten en Zjef ten slotte proberen de klanten van de Foodbar het zo comfortabel mogelijk te maken. Tot ze met een diabetespatiënt te maken krijgen...

  • Bekijk de fotogalerij van deze aflevering.
  • Kijk hier voor meer informatie over de gifwolk en de gevolgen daarvan.

Aflevering 88 (#5413) - woensdag 24 december 2014

Mieke maakt zich ernstig zorgen over Niko, maar krijgt gelukkig een verlossend telefoontje. Leen is dan weer verrast wanneer ze Faroud aan de lijn krijgt. Ten huize Jan en Linda hebben de mannen een ellendige nacht achter de rug door het gehuil van Arthur. Jan heeft er zelf geen last van ondervonden door zijn oordopjes. Er stelt zich al snel een tweede probleem omdat er weinig eten in huis is. Marie-Rose is over haar toeren door de aanhoudende ruzie tussen Peter en Véronique, en zondert zich af. Komen broer en zus op kerstavond tot inkeer? Thomas en Stefanie doen alsof ze thuis zijn bij Leen, en maken er een gezellig kerstavond van met hun tweetjes. Ook bij Trudy en Bart wordt het een gezellig kerstfeestje. In de Foodbar gaat het van kwaad naar erger met diabetespatiënt Fred. Zjef is genoodzaakt de hulpdiensten te verwittigen. Rita voelt zich eenzaam in het huis van Marie-Rose en probeert Pierrot te bellen. In het ziekenhuis krijgt Guido de kans om zijn verhaal te vertellen aan Emma

Aflevering 89 (#5414) - donderdag 25 december 2014

De gifwolk blijft bij iedereen voor problemen zorgen. Vooral wanneer ook het leidingwater verontreinigd blijkt te zijn. In het appartement van Jan moeten de mannen een hulplijn zien in te schakelen als de luiers van Arthur plots op zijn. Gelukkig weet Anna raad. In de Foodbar krijgt Zjef goed nieuws over diabetespatiënt Fred. Guido blijft in het ziekenhuis Emma gezelschap houden, en vraagt haar om te getuigen dat hij onschuldig is. Trudy is het beu dat Louise en Jelle zich de hele dag afzonderen, maar wordt niet veel later verrast door enkele leuke cadeautjes. Stefanie voelt zich schuldig tegenover Hanne, omdat ze iets te close met Thomas omgaat. Hij vindt dan weer dat ze niets verkeerd gedaan hebben. Veronique en Peter hebben een zoveelste ruzie en deze keer is het Peter die zich afzondert. De gemeente zorgt ondertussen voor voedselpakketten, maar niet iedereen kan dit smaken. Ten huize familie Pauwels biedt er zich een ander probleem aan wanneer de verwaring het niet meer doet...

Aflevering 90 (#5415) - vrijdag 26 december 2014

Thomas en Stefanie ontwaken weer samen en voelen zich goed bij elkaar. Thomas hoopt dat ze eerlijk kan zijn over haar gevoeles voor hem. Faroud brengt Leen op de hoogte dat de quarantaine opgeheven is. Niko keert ook terug naar huis en er volgt een emotionele hereniging met Mieke. Ondertussen vertelt Faroud dat hij zijn overplaatsing aangevraagd heeft. Ook in de Jan en Alleman is het nieuws aangekomen dat ze terug naar buiten kunnen. Mathias, Jan en Patrick zorgen er samen voor dat de waterbedeling eerlijk verloopt, want het leidingwater zal nog enkele dagen niet drinkbaar zijn. Luc doet echter moeilijk en vertrouwt Mathias niet. Hij zorgt ervoor dat de organisatie in het honderd loopt. Hanne vraagt zich af waarom Thomas haar niet komt opzoeken, maar krijgt te horen dat hij het te druk heeft. Veronique en Peter proberen op een beschaafde manier afscheid te nemen en Marie-Rose hoopt dat ze alletwee aanwezig zullen zijn op haar eindejaarsfeestje. Rudi krijgt bij Vero Bello opnieuw bezoek van Joppe, die ongerust was omdat hij Rudi niet aan de lijn kreeg tijdens het gedoe met de gifwolk. In het ziekenhuis moet Guido afscheid nemen van Emma, wanneer haar vader opduikt.