FANDOM

Week 5

Week 6

Week 7

Aflevering 26 (#5351) - maandag 29 september 2014

Leen ontdekt dat Maarten zijn verhaal verteld heeft aan een journalist. Zal ze Faroud inlichten of kiest ze de kant van haar broer? Mathias onvangt een sollicitatie van Agnes en bespreekt zijn probleem met Benny. Andreas komt te weten dat Evy in zijn computer heeft zitten neuzen. Véronique komt te weten waarom Cédric zich zo opstandig gedraagt. Ze vraagt raad aan haar moeder en Mathias. 's Avonds schuift ze samen met Peter de benen onder tafel op het verzoeningsetentje van Marie-Rose. Niko vraagt Hanne om Miekes trouwjurk te ontwerpen. Ondertussen groeien Hanne en Thomas dichter naar elkaar toe. 

  • Kijkcijfers: 743.829 live kijkers (27,91% marktaandeel)

Aflevering 27 (#5352) - dinsdag 30 september 2014

Het verzoeningsdiner van Marie-Rose is helemaal uit de hand gelopen. Peter breekt met zijn zus en moeder en dat komt bij de bomma zeer hard aan. Ze probeert Peter op andere gedachten te brengen en ook Trudy maakt duidelijk dat ze niet aan zijn kant staat. Hanne kan nog steeds haar gevoelens voor Thomas geen plaats geven. Maarten laat duidelijk verstaan dat hij Bart niet meer wil zien, omdat hij gelogen heeft tegen de journalist. Ondertussen vertelt Sam dat ze het lichaam van Roos niet kunnen vrijgeven. Jan maakt zich zorgen omdat Niko zijn trouw helemaal alleen wil organiseren. Mathias spreekt af met Agnes om haar duidelijk te vertellen dat hij niets wil van haar. Evy betrapt Andreas met Vanessa. 

Aflevering 28 (#5353) - woensdag 1 oktober 2014

Evy is totaal van slag door wat ze heeft gezien en confronteert Andreas met de feiten. Voor haar is dit de ultieme vernedering en ze breekt met hem. Trudy vindt het niet kunnen dat Peter zijn dochter heeft verboden om haar oma nog te zien. Ze maakt Marie-Rose duidelijk dat ze haar kant kiest. Ook Louise kan de beslissing van haar papa maar moeilijk aanvaarden. Bart heeft dan weer begrip voor Peter. Faroud probeert te regelen dat Maarten op een passende manier afscheid kan nemen van Roos. Sam wil echter geen toestemming geven. De restyle-actie van Vero Bello is een succes en zowel Rita als Benny hebben zich onder handen laten nemen. Marie-Rose doet thuis een onthutsende ontdekking wanneer ze Mathias en Agnes samen aantreft.

  • Laatste aflevering met Jos Dom (Sam Renders)

Aflevering 29 (#5354) - donderdag 2 oktober 2014

Mathias doet zijn beklag bij Benny over het gestalk van Agnes. Hij kan haar echter niet meer ontslaan, want ze heeft Marie-Rose helemaal rond haar vinger gedraaid. Cédric vindt dat zijn moeder te weinig tijd voor hem vrijmaakt. Hij stelt een to do lijst op voor het weekend. June gedraagt zich als een echte bitch bij Vero Bello en laat zowel Rudi als Marie-Rose naar haar pijpen dansen. Dankzij de hulp van Faroud kan Maarten afscheid nemen van Roos. Zjef brengt Liesbeth een bezoekje en komt te weten dat ze maandag opnieuw komt werken in de Foodbar. Hannah en Thomas beleven romantische momenten, maar moeten hun relatie geheim houden. 

Aflevering 30 (#5355) - vrijdag 3 oktober 2014

Evy wil haar problemen even vergeten en gaat op stap met Mieke. 's Avonds worden de eerste exemplaren van haar boek geleverd. Hanne vertelt met lood in de schoenen dat ze samen met Thomas naar Parijs gaat. Liesbeth en Zjef krijgen de volle laag van Peter omdat ze zich laten restylen bij Vero Bello. Ondertussen plant Marie-Rose opnieuw een verzoeningsdiner, maar Peter weigert te komen. Louise geeft toe dat ze het gedrag van haar papa niet aanvaardt. Agnes dringt zich steeds meer op bij Marie-Rose en Mathias en loopt ongestoord binnen en buiten. Maarten probeert zijn vader ervan te overtuigen om de herdenkingsdienst van Roos af te zeggen. Tijdens een verhitte discussie, geeft Veronique Cédric een klap in zijn gezicht.