Fandom

Familie Wiki

Seizoen 5: Rita ontvoert Pierrot

2,825pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Seizoen 5

Seizoensfinale: Rita vlucht met Pierrot en Micheline naar Spanje

Algemene Informatie

De seizoensfinale van het vijfde seizoen vond plaats in 1996 en was de 975ste aflevering van de reeks. 

Inhoud

De ontvoering van Pierrot

Pierrot Van den Bossche is toegewezen aan Ingrid en Herman, tot grote ergernis van Rita. Wanneer Micheline, Rita's vroegere celgenote, zich komt moeien met het zaakje, loopt alles in het honderd. Rita krijgt Pierrot niet mee en samen met Micheline ontvoert ze hem. Ze vluchten met een vrachtwagen naar Benidorm, maar ze worden tegengehouden dankzij een politiecontrole.

Ondertussen wacht de familie geduldig op nieuws en inspecteur Jacobs bijt zich vast in de zaak. Anna Dierckx heeft belangrijke informatie die ze met de inspecteur wil delen. Bij een bezoekje aan haar dochter, vond ze namelijk reisbrochures van Spanje op tafel. 

Huurmoordenaar

Didier De Kunst is weggestemd als afgevaardigde van de Raad van Bestuur van het FAIC. Dit is de zoveelste keer dat Didier een nederlaag ondergaat door zijn aartsvijand Guido Van Den Bossche. Hij wil voor eens en altijd zijn vijand uitschakelen en contacteert de professionele huurmoordenaar 'De Cobra'.

De verhuizing

Walter Dierckx neemt definitief afscheid van zijn oude stekje, omdat hij van het bisdom moet verhuizen naar een nieuwe parochie. Het bisdom stelt zijn band met zijn huishoudster Carine Wattez in vraag. 

Jaloezie

Marie-Rose De Putter heeft een einde gemaakt aan haar relatie met Hugo Beckers. Ze loopt sindsdien de deur plat bij Guido en Claire De Ruyter. Claire is ervan overtuigd dat Marie-Rose haar ex-man terug voor zich wil winnen. Ze stelt Guido voor de keuze: Marie-Rose of haar.

Foto's

Aanwezige Personages

Trivia

  • Micheline zou jaren later nog eens terugkeren tijdens seizoen 16 en 17. 

Vervolg

Rita, Micheline en Pierrot raken veilig in Benidorm, Spanje. Rita voelt zich al snel schuldig tegenover Herman en Ingrid en nodigt ze uit voor een bezoekje. Het komt opnieuw tot een proces en Rita krijgt het hoederecht over Pierrot terug.