Fandom

Familie Wiki

Seizoen 6: De ontploffing

2,825pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Seizoen 6

Seizoensfinale: De Ontploffing

Algemene Informatie

De seizoensfinale van het zesde seizoen is de 233ste aflevering van het seizoen en de 1208ste aflevering in totaal. De finale werd uitgezonden op vrijdag 30 mei 1997.

Inhoud

Tijdbom in het Hilton

Terroristen hebben een aanslag gepland en op het verkeerde moment op de verkeerde plaats zijnde, worden de Van den Bossches ook gegijzeld. De terroristen eisen garanties voor een nieuwe politieke leiding in hun land, zoniet zullen de gijzelaars het niet overleven. Uiteindelijk blijkt dat de terroristen hoedanook niet van plan zijn om hen te sparen. Ze plaatsen een tijdbom en de seconden tikken genadeloos weg. Een zware ontploffing volgt...

Galerij

Aanwezige personages

Vervolg

De familie zitten in een kring gebonden met een bom. Maarten kan onder het koord door kruipen en slaagt erin de code van de bom in te tikken. De bom blijft maar een tijdje stilstaan, dus de familie moet snel ontsnappen. Ze vluchten naar het dak en kunnen uiteindelijk bevrijd worden. De man waar de aanslag allemaal om draaide pleegt zelfmoord met een geweer.

Trivia

  • De voornaamste buitenlandse terroristen in deze aflevering worden vertolkt door acteurs die de hoofdrollen hadden in de vroegere Franstalige versie van Familie.
  • Anna Dierckx krijgt haar eerste hartaanval.