Fandom

Familie Wiki

Seizoen 8: Voedselvergiftiging

2,764pages on
this wiki
Add New Page
Comments5 Share

Seizoen 8

Seizoensfinale: Voedselvergiftiging

Algemene Informatie

De seizoensfinale van seizoen 8 is de 234ste aflevering van het seizoen en de 1676ste aflevering in totaal. De finale werd uitgezonden op zaterdag 29 mei 1999. De aflevering draait volledig rond een massale voedselvergiftiging tijdens de zeeklassen van de kinderen.

Inhoud

Voedselvergiftiging op zeeklassen

De school van Maarten Van den Bossche, Pierrot Van den Bossche, Leen Van den Bossche, Enrique Van den Bossche en Lieve Vleugels is op zeeklassen aan de Belgische kust. Op een gegeven moment worden plots alle kinderen zwaar ziek, net als kookmoeders Nele Van WinckelBrenda Vermeir en Noortje Moortgat. Het verdict is zwaar: er wordt botulisme vastgesteld, een dodelijke vorm van voedselvergiftiging.

Terwijl iedereen in allerijl naar het ziekenhuis wordt gebracht, komt het bericht dat er onder de kinderen reeds een eerste dodelijk slachtoffer is gevallen. De spanning wordt Anna Dierckx teveel en ze krijgt een hartaanval. Vervolgens stort de wereld van Noortje in, wanneer ze in het ziekenhuis haar ongeboren kindje verliest. Het aantal dodelijke slachtoffers blijft intussen stijgen, maar in de chaos is het nog niet mogelijk om de namen mee te delen...

Galerij

Aanwezige personages

Vervolg

De deelnemertjes van de zeeklassen en hun begeleiders hebben botulisme opgelopen en vechten in verschillende ziekenhuizen voor hun leven. Nele Van Winckel voelt zich sterk genoeg om in het hospitaal de handen uit de mouwen te steken. Ze wijkt geen moment van haar dochtertje. Maarten Van den Bossche is in kritieke toestand met de Seaking naar een ander ziekenhuis overgebracht. Noortje Moortgat was één van de slachtoffers tijdens de zeeklassen. Door de stress heeft ze een miskraam gehad en ze zakt weg in een depressie.

Trivia

Voorganger

Volgende

Seizoen 7: Schietpartij op zee Seizoen 9: Drama in het kasteel