Fandom

Familie Wiki

Seizoen 9: Drama in het kasteel

2,827pages on
this wiki
Add New Page
Comment1 Share

De seizoensfinale van seizoen 9 is de 242ste aflevering van het seizoen en de 1918ste aflevering in totaal. De finale werd uitgezonden op dinsdag 6 juni 2000. De aflevering draait volledig rond de ontvoering van PeterVeroniqueJan en Rita Van den Bossche.

SF09

Inhoud

Mysterieuze boodschappen

Peter, Veronique, Jan en Rita ontvangen al geruime tijd mysterieuze boodschappen. Ze besluiten op de uitnodiging naar een kasteel in te gaan.

Ontvoering in het kasteel

Eens in het kasteel aangekomen, ontdekt het viertal al snel dat ze worden opgesloten door een vreemde butler die zichzelf James noemt. Op het thuisfront is de familie er intussen van overtuigd dat er iets is misgelopen, en op vraag van hun voormalige baas Vincent Misotten zetten Lits en Janssens alles op alles om de vier terug te vinden.

Terug in het kasteel, vreest het viertal dat hun leven in gevaar is. Ze splitsen zich allemaal op en ondernemen een ontsnappingspoging. Het lijkt echter grondig mis te lopen, wanneer eerst Veronique en later ook Rita en Jan worden betrapt en overmeesterd. Peter blijft als laatste over en doet een verschrikkelijke ontdekking: hij komt terecht in een kamer waarin de lijken van de drie anderen liggen opgebaard.

De dood van de butler

Het komt uiteindelijk tot een gevecht op leven en dood tussen Peter en de butler. Plots herinnert Peter zich dat de butler niemand minder is dan de voodoopriester die de dood van zijn en Femkes ongeboren kind op zijn geweten heeft. Uiteindelijk duwt Peter de man van een balkon van het kasteel. Hij is op slag dood.

Schijndood

Nog voor het einde van de aflevering brengen de hulpdiensten goed nieuws: Veronique, Jan en Rita waren helemaal niet dood, maar werden schijndood gemaakt, met hetzelfde middeltje dat indertijd door de Sekte van Salomon werd gebruikt om de dood van Peter te ensceneren. 

Galerij

Aanwezige personages

Voorganger Vervolg
Seizoen 8: Voedselvergiftiging Seizoen 10: De terugkeer van Bart