FANDOM

Sibe Reynders
Sibe
Vorige Gastpersonages

Acteur

Rik Willems

Debuut

Januari 2008

Einde

Februari 2008

Sibe Reynders is een probleemjongere die samen met zijn zus Gerdien Reynders wordt opgevangen door Bert Van den Bossche.

Verhaallijnen

Gerdien is verslaafd aan drugs. Daardoor is ze geplaatst in een instelling. Ze heeft ook een broer Sibe. Hij behandelt haar meestal als zijn dochter, wat haar erg ergert. Ze neemt helemaal geen blad voor de mond. Hij is één jaar jonger dan Gerdien en verblijft al een jaar in een kraakpand, omdat hij pas ot zijn achttiende in de instelling kon blijven. Nu Gerdien ook zo oud is, wil Sibe niet dat ze mee in het kraakpand komt wonen.

Ze kloppen aan bij Mieke Van den Bossche en door een toeval ontmoeten ze Bert Van den Bossche, die hun onderdak wil bieden. Mieke vertrouwt het echter niet. De eerste avond loopt het al mis. Gerdien morst drinken op haar blouse en Bert probeert het te verwijderen. Als Sibe binnenkomt, trekt hij de verkeerde conclusies en gaat hij Bert te lijf.

Na verloop van tijd gaat ze aan de slag als verkoopster in de bedrijfskantine van VDB Electronics. Op de opening vergeet ze echter om champagne koud te zetten en broodjes te bereiden. Veronique is hier helemaal niet over te spreken. Gerdien wordt na een tijdje verliefd op Bert. Maar dan komt Alexandra Boudewijns op de proppen. Ze komt tussen hun en zorgt ervoor door Sibe en Gerdien buiten vliegen. Gerdien vermoordt haar, wordt gearresteerd en verdwijnt achter de tralies.

Trivia

  • Acteur Rik Willems is enkele jaren later opnieuw te zien in Familie. In seizoen 21 is hij gedurende enkele weken te zien als 'Patje', de handlanger van crimineel Glenn De Bock. In seizoen 24 duikt hij op als agent van de Lokale Politie omtrent de gebeurtenissen rondom FreEco.