FANDOM

† Simonne Vercauteren
Seizoenen 123 PortretSimonne
Eerste verschijning Aflevering 2 - 31 december 1991
Laatste verschijning 1993
Gespeeld door † Nini Van der Auwera

Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Hoofdpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenVerhaallijnenGeneriekLees Meer

Algemene Informatie

Simonne Vercauteren is een hoofdpersonage dat van 31 december 1991 tot en met 1993 vertolkt wordt door Nini Van der Auwera.

Familie en Liefdesleven

Simonne is de eerste vrouw van François. Zij is de schoonzus van Pierre. Simonne is tevens de tante van Guido, Jan, Rita, Marleen en Georges.

François was jarenlang getrouwd met Simonne en hebben geen kinderen. Wanneer Simonne dement wordt, begint hij een relatie met Liliane. Na de dood van Simonne komt het tot een breuk tussen François en Liliane. Hij vindt echter opnieuw het liefdesgeluk bij Mia, met wie hij in het huwelijksbootje stapt.

Verhaallijnen

Seizoen1 SimonneFrancois

Simonne was de eerste vrouw van François Van den Bossche, de broer van Pierre Van den Bossche. Simonne en François hebben geen kinderen, maar zitten er wel warmpjes bij. Dit komt door de schoenenfabriek van François. Verschillende familieleden proberen dan ook bij Simonne en François op een goed blaadje te staan, al hopend op een deel van hun erfenis.

Het huwelijk van Simonne en François houdt al jaren stand, tot Simonne plotseling compleet van karakter verandert. Ze is voortdurend prikkelbaar en wordt meteen boos op haar echtgenoot. Na een onderzoek komt de verschrikkelijke diagnose dat Simonne dement aan het worden is. De weken nadien takelt ze verder af, en wordt ze zelfs een gevaar voor zichzelf. François moet de moeilijke beslissing nemen om haar naar een rusthuis te brengen. Ze overlijdt uiteindelijk in het rusthuis. 

Generiek

Simonne was een hoofdpersonage tijdens het eerste en tweede seizoen van de reeks, en kreeg dus een plaatsje in de generiek. Tijdens het derde seizoen verdween ze uit de generiek, omdat het personage uit de reeks verdween.

Lees Meer

  • Voor meer informatie over het huwelijk van Simonne en François, zie hier.