FANDOM

Sofie Ghijselinck
Seizoenen 111213141516 Vraagteken
Eerste verschijning 2001
Laatste verschijning 2007
Gespeeld door Onbekend

Kinderen -
Ouders Rik Ghijselinck en Elke Baertsoen
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenVerhaallijnenTriviaFoto's

Algemene Informatie

Sofie Ghijselinck is een gastpersonage dat van 2001 tot en met 2007 te zien was.

Familie en Liefdesleven

Sofie is de dochter van Rik Ghijselinck en Elke Baertsoen. Ze is tevens de halfzus van Milan Mariën en Ruben Mariën. Sofie's stiefmoeder was Suzy Mariën, haar stieftante was Kaat Mariën en haar stiefneef was Pim Mariën.

Verhaallijnen

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Drie jaar later. Elke Baertsoen is nog steeds zaakvoerder van de QV, maar houdt de zaak nu in haar eentje open. Rik Ghijselinck is er al een hele tijd vandoor gegaan met hun dochtertje Sofie. Over hun breuk hangt veel mysterie. Niemand weet wat er juist gebeurd is tussen de twee. Feit is dat Elke er nu vaak alleen voor staat in het café, en bovendien runt ze ook nog eens De Lork. Wanneer nanny Suzy Mariën haar opwachting maakt in de QV, raakt zij aan de praat met barvrouw Elke. De twee kunnen het duidelijk goed met elkaar vinden. De weken nadien spreken ze geregeld af en het lijkt er op dat de twee hartsvriendinnen geworden zijn. Of is er meer aan de hand? Nu het duidelijk is dat Elke en Suzy zeer close zijn, vraagt hun omgeving af wat er nu juist gebeurd is tussen Elke en Rik. Bart Van den Bossche krijgt uiteindelijk bezoek van Rik die de volledige waarheid vertelt. Op een avond kwam Rik thuis en betrapte hij Elke met een vrouw in hun bed. Suzy komt te weten dat Elke lesbisch is en neemt eerst even afstand van haar. Tot Suzy beseft dat zij wel eens gevoelens voor Elke zou kunnen hebben. De twee worden een koppel en gaat tijdens de feestdagen naar de Ardennen voor een romantische uitstap. Nu iedereen weet dat Elke en Suzy een koppel zijn, wil Elke niet langer verstoppertje spelen.

Elke heeft een gesprek met de sociaal assistente. Ze wilt opnieuw contact met haar dochtertje Sofie. Sofie vertelt echter aan de assistente dat ze bij haar vader wil blijven wonen. Elke vindt het verschrikkelijk dat haar dochtertje voor Rik heeft gekozen en ze reageert haar frustratie af op haar klanten. Ook Suzy deelt in de verbale klappen. Elke stapt naar de vrederechter, maar ook daar krijgt ze nog meer slecht nieuws te verwerken. Elke zit in zak en as omdat de rechter haar dochtertje Sofie definitief heeft toegewezen aan haar ex-man Rik. Suzy kan er echter voor zorgen dat Elke enkele uren met Sofie kan doorbrengen. Hierdoor geraken de twee closer dan ooit.

Elke wil de volgende stap in hun relatie zetten en vraagt aan Suzy of ze samen voor een kindje wil gaan. Suzy is in de wolken en de twee willen er volledig voor gaan. Suzy start nadien een in vitrobehandeling en duurt niet lang tot Suzy effectief zwanger is. Elke hoopt dat Suzy dit goede nieuws aan haar huisgenoten vertelt, maar zij ziet het nog niet zitten om Trudy Tack de Rixart de Waremme en Veronique Van den Bossche op de hoogte te brengen. Wanneer Suzy het niet langer kan verstoppen, moet ze het wel vertellen, maar het is alleen Veronique die negatief reageert. Elke hoopt nu dat Suzy bij haar zal intrekken, maar niets is minder waar. Suzy gaat namelijk bij Veronique en Mario Van de Caveye in wonen wanneer die verhuizen naar de woning van Guy Maeterlinck. Elke besluit te stoppen met de QV en het over te laten aan een nieuwe eigenaar, zodat ze zich meer kan focussen op de zwangerschap van Suzy. Maar de zwangere vrouw neemt dit niet in dank af, want ze vindt de overbezorgdheid van Elke al zeer snel irritant. Telkens wanneer Elke toenadering zoekt, wijst Suzy haar af.

Er heerst nog altijd een koude oorlog tussen Elke en Suzy Mariën, maar Elke probeert de brokken met haar vriendin te lijmen. Feit is dat Suzy nog steeds last heeft van haar hormonen, waardoor ze Elke probeert af te stoten. Uiteindelijk kunnen de twee hun problemen net op de tijd oplossen want begin december wordt de hoogzwangere Suzy opgenomen in het ziekenhuis met weeën. Ze bevalt van een jongen: Ruben Mariën. Na de geboorte van Ruben zijn er al snel nieuwe problemen binnen de relatie van Elke en Suzy, zeker wanneer Suzy vindt dat Elke veel te bezorgd is en de verzorging van Ruben veel te serieus opneemt. Wanneer Elke en Suzy een babyborrel geven voor de kleine Ruben in het huis van Marie-Rose, kunnen ze het baby'tje niet meer wakker krijgen. Ruben sterft aan wiegendood.

De dood van Ruben zorgt voor een definitieve breuk tussen Elke en Suzy, zeker omdat Suzy met haar verdriet geen blijf weet en Elke volledig van zich afstoot. Elke probeert op verschillende manieren terug contact te zoeken met Suzy, maar zij houdt de boot af. Elke gaat terug aan de slag in De Lork, maar het wordt al snel duidelijk dat het veel te vlug is na de dood van Ruben. Wanneer Suzy haar toch nog een laatste kans wil geven, beseffen de twee dat hun relatie nooit meer hetzelfde zal zijn. Elke wil een nieuw leven beginnen en verkoopt De Lork aan Els D'hollander. Ze verhuist naar Nederland.

Trivia

  • Volgens de Familie-tijdlijn zou in 2017 Sofie haar 21ste verjaardag vieren. Ze is namelijk 2 jaar eerder geboren dan Guido Van den Bossche, die in 2017 reeds 19 jaar zal worden.

Foto's