FANDOM

Foto16 25
Sofie Truyen
(Schoten, 14 maart 1982) is een Belgische actrice. Ze is vooral bekend als Annabel uit 16+ en Evy Hermans uit Familie.

Persoonlijk Leven

Op 13 augustus 2011 trad ze in het huwelijk met de kunstenaar Christophe Parijs (8 mei 1980), minder dan twee jaar later, in juli 2013, raakte bekend dat het koppel uit elkaar was. Sofie is meter van de vzw No limits, een vereniging die strijdt tegen kinderkanker.

In september 2009 werd vastgesteld dat Truyen aan CVS lijdt. Tegen juli 2013 was haar toestand er dermate op achteruitgegaan, dat ze op doktersbevel met onmiddellijke ingang moest stoppen met acteren voor een minimum van vier maanden.

Televisie

De grootste rol voor Sofie was haar hoofdrol in Familie. Ze vertolkte van 2006 tot 2013 Evy Hermans. Vlak voor de start van het 23ste seizoen, moest ze op doktersadvies de reeks enkele maanden verlaten. Haar rol werd overgenomen door Marianne Devriese. Een jaar later liet Sofie weten dat ze niet meer zal terugkeren naar Familie. Van 2006 tot 2008 had ze ook een hoofdrol in de tienerreeks 16+ waarin ze de rol van Annabel vertolkte. Ze had verder gastrollen in Witse, LouisLouise, Goesting en Zone Stad.

Jaar Titel Rol Opmerking Foto
2016 De Kotmadam Sofie Serie - gastrol
2006-2013 Familie Evy Hermans Soap - hoofdrol
Familie4736
2012 Witse Gwendoline Luts Serie - gastrol
2010 Goesting Amber Serie - gastrol
2009 LouisLouise Maaike Vankerkhove Serie - gastrol
2007 Zone Stad Dorien Rooms Serie - gastrol
Sofietruyen zonestad
2006 - 2008 16+ Annabel Serie - hoofdrol