FANDOM

Stefanie Coppens
Seizoenen 222324252627 Stefanienieuw
Eerste verschijning Aflevering 4943 - 14 november 2012
Gespeeld door Jasmijn Van Hoof
Huidig beroep Aandeelhouder VDB Holding
Huidige partner Simon Feyaerts
Kinderen -
Ouders Benny Coppens en Liesbeth Pauwels
Huidige categorie Huidige Hoofdpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenVerhaallijnenTriviaGalerijFoto'sLees Meer

Algemene Informatie

Stefanie Coppens is een hoofdpersonage dat van 14 november 2012 tot en met 1 april 2016, op 15 maart 2017 en sinds 16 mei 2017 vertolkt wordt door Jasmijn Van Hoof.

Familie en Liefdesleven

Stefanie is de dochter van Benny Coppens en Liesbeth Pauwels en de zus van Arno Coppens. Haar grootouders zijn Alfons Coppens, Liliane Coppens, Patrick Pauwels en Patricks ex-vrouw.

Tijdens het 22ste seizoen heeft Stefanie een relatie met de oudere Hans Deschutter, een schoolvriend van haar ouders. Wat Stefanie niet wist, is dat Hans vroeger een relatie had met haar mama. De twee gaan uit elkaar door het leeftijdsverschil. 

Een jaartje later leert Stefanie Jens Colpaert kennen in een café. Na een tijdje beginnen de twee een relatie. Jens wil Stefanie echter alleen gebruiken om zijn gokschulden af te betalen. Het komt tot een fikse ruzie tussen de twee wanneer Jens Stefanie naar bed wil laten gaan met zijn schuldeiser. De volgende dag wordt Jens vermoord teruggevonden. 

Tijdens het 24ste seizoen ontmoet Stefanie Thomas Van den Bossche en terwijl Stefanie meteen voor hem valt, duurt het bij Thomas iets langer voor hij gevoelens voor haar krijgt. Ondertussen heeft Elias een boon voor Stefanie, maar die laat zijn gevoelens onbeantwoord. In mei 2015 stapt ze echter in het huwelijksbootje met Thomas. Hun leventje samen is echter van korte duur wanneer Thomas plots in het ziekenhuis wordt opgenomen en sterft aan een erfelijke nierziekte.

Na de dood van Thomas leert Stefanie diens broer Simon Feyaerts kennen. Na lange tijd delen ze een kus. Maar ze vindt hem te veel lijken op haar overleden echtgenoot Thomas. Later beginnen ze alsnog een relatie. Wanneer de verliefde Cédric Van de Caveye begint aan te pappen bij Stefanie, is Simon hier niet mee gediend. Na enkele maanden een relatie te hebben met Simon, komt het echter tot een breuk omdat Stefanie Thomas maar niet kan vergeten. Wanneer Stefanie in mei 2017 terugkeert uit het buitenland, wil ze Simon nog een kans geven. In augustus 2017 blijken de twee terug een relatie te hebben, nadat Simon haar zogezegd gered heeft uit de handen van haar ontvoerder.

Studies en Beroepsleven

Stefanie heeft gestudeerd voor schoonheidsspecialiste en werkte geruime tijd in een schoonheidssalon. In haar vrije tijd is ze ook kapster. Stefanie volgde een opleiding visagiste om zo een job op een Franse filmset te kunnen bemachtigen. Ze krijgt de job en vertrekt voor enkele maanden naar Frankrijk. Een tijdje na haar terugkeer, werkt Stefanie eventjes als freelancer voor Vero Bello

Er ontstaat een nieuwe tak in de VDB Holding: Fashion Agency. Stefanie stelt Peter Van den Bossche voor om bij Fashion Agency te komen werken als visagiste. Peter accepteert haar voorstel en neemt haar aan. Wat later stelt hij Stefanie voor om zelfs secretaresse te worden van de nieuwe tak. Hierbij hoort ook het onderhouden en contacteren van modellen en klanten. Na de dood van Thomas Van den Bossche erft Stefanie de aandelen van VDB en wordt ze lid van de Raad van Bestuur. Ze krijgt ook de volledige verantwoordelijkheid over Fashion Agency.

In 2016 wordt Stefanie op eigen vraag ontslagen bij VDB. Ze verhuist voor enkele maanden naar Frankrijk om er aan de slag te gaan als schminkster op de set van een nieuwe Franse reeks van Canal+. Nadien wordt haar contract verlengd en verhuist Stefanie naar Nieuw-Zeeland voor langere tijd. In mei 2017 keert ze terug naar België.

Verhaallijnen

Trivia

  • Er waren verschillende kandidaten in de running voor de rol van Stefanie Coppens. Onder meer Helle Vanderheyden en Joëlle-Chloë Edelman maakten kans. De makers kozen voor de onervaren Jasmijn Van Hoof, terwijl zij zich slechts voor de grap had ingeschreven voor de audities.
  • Aanvankelijk combineerde actrice Jasmijn Van Hoof haar rol in Familie nog met hogere studies aan het RITS. In 2014 zou ze op haar eigen vraag tijdelijk uit de soap verdwijnen, om zich op haar laatste schoolsemester te kunnen focussen. Haar personage vertrok daarom in mei 2014 voor zes maanden naar Frankrijk. Uiteindelijk bleek Van Hoof geen extra vrije tijd nodig te hebben en kon ze weer sneller aan de slag op de set. Stefanie was hierdoor al terug te zien vanaf eind augustus 2014, zo'n twee maanden eerder dan oorspronkelijk gepland.
  • Vanaf eind maart 2016 verdwijnt Stefanie voor een jaartje uit de reeks omdat Jasmijn Van Hoof een sabbatjaar neemt om een wereldreis te maken met haar vriend. Op 16 mei 2017 keerde ze weer terug in de reeks.
  • Stefanies wachtwoord op Facebook is 'Thomas4ever'. Dit is een verwijzing naar haar overleden echtgenoot Thomas Van den Bossche.

Quote

Generiek

Galerij

Foto's

Lees Meer

  • Voor meer informatie over de relaties van Stefanie, zie hier.
  • Voor meer informatie over de familie Coppens, zie hier.
  • Voor meer informatie over de familie Pauwels, zie hier.
  • Voor meer informatie over het huwelijk van Stefanie en Thomas, zie hier.

Start a Discussion Discussions about Stefanie Coppens