FANDOM

Tino Hendrickx
Seizoenen 1819 Portret-tino
Eerste verschijning Aflevering 4125 - 2 juni 2009
Laatste verschijning Aflevering 4273 - 25 januari 2010
Gespeeld door Frank Van Erum

Kinderen Onbekend
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieBeroepslevenVerhaallijnenGalerij

Algemene Informatie

Tino Hendrickx is een gastpersonage dat van 2 juni 2009 tot en met 25 januari 2010 vertolkt wordt door Frank Van Erum.

Beroepsleven

Tino is een muziekproducer die een tijdlang met Rita Van den Bossche samengewerkt heeft. Daarna is hij een tijdje de manager van The Project, het muziekgroepje van Pierrot Van den Bossche, Malika Van Gils, Niko Schuurmans en Iljo. Nadien ging hij alleen verder met Malika als zangeres bij zijn platenlabel tot Malika er ook de brui aan geeft. 

Verhaallijnen

Pierrot gaat voor zijn muziekgroepje The Project op zoek naar een opnamestudio. Rita kan ervoor zorgen dat Tino, een muziekproducer waar ze in het verleden mee heeft samengewerkt, het groepje een kans geeft. Samen met Tino nemen Malika en Niko een demoplaatje op. Tino heeft meteen veel interesse in The Project, omdat hij merkt dat de groep wel eens kans maakt om een grote carrière af te leggen. Hij stelt dan ook zijn opnamestudio vrij voor hen, zodat ze geregeld kunnen repeteren.

Tino wil een versnelling hoger gaan en biedt zichzelf aan als nieuwe muziekproducer van The Project. Pierrot krijgt een contract voorgeschoteld, maar Evy wil dit contract eerst laten nalezen door een advocaat, omdat ze Tino niet volledig vertrouwt. Malika is volledig in de wolken en droomt al van haar carrière als zangeres waardoor ze haar huidige job opgeeft. Na enkele dagen maakt de groep een besluit en nemen ze Tino niet aan als hun nieuwe producer.

Het duurt echter niet lang voor Malika en Niko hier spijt van krijgen wanneer ze dankzij Pierrot enkele slechtere optredens achter de rug hebben. Pierrot gaat langs bij Tino op zoek naar tips, vooral omdat hij zijn eigen platenlabel wil oprichten. Na zijn gesprek met Tino, beseft Pierrot dat hij misschien toch niet in de wieg gelegd is om producer te worden.

Het gaat niet goed met The Project: de repetities kunnen niet meer doorgaan in Miekes appartement, er is geen geld voor een echt repetitielokaal en Pierrot boekt als manager geen succes. Niko gelooft er niet meer in en hij contacteert in het geheim Tino. Uiteindelijk komt Tino opnieuw met een voorstel en deze keer wordt hij wel aangenomen. Hij wil onmiddellijk Malika restylen en de demo opnieuw mixen. Deze ingrepen baren Niko grote zorgen en hij vreest dat The Project zijn ziel zal verliezen. Al snel wordt duidelijk dat Tino vooral oog heeft voor de charmes van Malika en Pierrot heeft dit meteen in de gaten. Tino vermoedt dat Pierrot verliefd is op Malika en waarschuwt hem professioneel te blijven.

Tino begint ook aan de muziek van The Project te prutsen en Niko gelooft er niet meer in. Hij stopt met de groep. Pierrot is teleurgesteld, maar Tino en Malika besluiten gewoon met hun tweetjes verder te gaan. Pierrot is er kapot van dat The Project nu al gesplit is en zeker wanneer hij van een radioman verneemt dat Tino dubbelspel heeft gespeeld. Het was altijd zijn bedoeling om alleen met Malika verder te gaan. Malika tekent ondertussen apart bij Tino, terwijl Pierrot en Niko verdergaan met The Project.

Malika blijft echter ook optreden voor The Project, maar Tino doet verschillende keren moeilijk nu ze bij hem in dienst is. Tino maakt zich niet populair wanneer hij laat weten dat Malika niet kan optreden omdat ze een radio-interview heeft. Het komt tot een confrontatie tussen Pierrot en Tino omdat Malika een contract kan tekenen bij de firma GM en Tino hier veel winst kan op maken. Tino heeft Malika helemaal in zijn macht en nodigt haar uit voor een optreden van Milk Inc. waar ze ook persoonlijk met Regi kan kennismaken. Tino onderneemt nog een laatste poging om Malika te overhalen het contract met GM te tekenen, maar zij kiest uiteindelijk toch voor Pierrot en The Project. Enkele weken later probeert Tino nog een laatste keer Malika voor zijn kar te spannen, maar nadien verdwijnt hij uit beeld.

Galerij