FANDOM

VDB Holding

Personeelsleden

640px-Familie afl4823 01
Fashion
Familie 5399 003
S25 E006 032
VDB Fashion is sinds 30 december 2011 een onderdeel van de VDB Holding. Het is een samensmelting van twee modebedrijven: MVM en F@C. Bij de start van VDB Fashion stond June Van Damme aan het hoofd en was Axel De Meester de vaste hoofdontwerper. Rond die tijd deed Hanne Van den Bossche geregeld vakantiewerk bij VDB Fashion.

In het begin van het 22ste seizoen geeft Axel zijn ontslag bij VDB. June kiest ervoor om niet meteen een vervanger te zoeken, maar met externe ontwerpers te werken. Pas maanden later (februari 2013) wordt er gezocht naar een nieuwe ontwerper. Zo wordt Rudi Verbiest aangenomen. Vanaf dit seizoen werken ook Peter Van den Bossche en Evy Hermans exclusief voor VDB Fashion. Voordien werkten ze voor heel de Holding. Peter neemt de rol van vernieuwingsmanager op zich en Evy vervoegt het team als productiemanager.

Familie 5619 002-30cuivkx61l1btjngo9m2y
Familie 5767 003
In het 23ste seizoen gaat Hanne eerst tijdelijk als hulpontwerper bij VDB Fashion werken. Na het vertrek van Rudi, wordt ze hoofdontwerper. June vertrekt ook na haar scheiding met Peter en haar job wordt overgenomen door Delphine Van Winckel en Trudy Tack de Rixart de Waremme. Delphine staat in voor de meer praktische kant van de job, terwijl Trudy vooral de tussenpersoon is voor de Fashion-winkels. Veronique Van den Bossche komt ook even aan de leiding van Fashion te staan, na haar ontslag als CEO, maar ze kiest ervoor om volledig uit de Holding te stappen en haar eigen modebedrijf op te richten.

Vanaf het 24ste seizoen maakt Delphine geen deel meer uit van het vaste team en moeten Trudy en Evy haar werk overnemen. Naast Hanne als hoofdontwerper wordt er ook een schoenenontwerper aangenomen: Gunther Poucke. Gunther werkt echter voor Zapatero en werkt slechts freelance voor Fashion. Door een joint venture met Vero Bello gaat Rudi opnieuw aan de slag als ontwerper, die vanaf nu zowel voor Fashion als voor Vero Bello collecties zal uitwerken. Hij krijgt tijdelijk de hulp van Gunther, terwijl Hanne in Milaan de eerste internationale Fashion-winkel opent. 

In het begin van het 25ste seizoen komt er fusie tussen VDB Fashion en Vero Bello. June Van Damme vervoegt opnieuw het team als verantwoordelijke van de winkels, terwijl Trudy zich vanaf nu alleen zal bezighouden met de Foodbar en publiciteit. Evy blijft productiemanager en Rudi wordt hoofdontwerper. Door de fusie behoren de collecties Deer Island en Liberty Island tot VDB Fashion.

16487133 10155071733137491 6673739048284910872 o
Familie 5902 001
Wanneer Simon de Nederlandse markt wilt betreden met VDB Fashion, krijgt Peter een kwaad telefoontje van Herman Smilders, de CEO van concurrerend modebedrijf Smilders & Zonen. Herman vertelt Peter dat Hanne reeds in Milaan een pand van hen heeft afgenomen en Simon nu weer hetzelfde wilt doen in Amsterdam. De CEO is hier niet over te spreken en doet zijn beklag bij Peter.

Vanaf juni 2016 is VDB Fashion de hofleverancier van 9House. In oktober 2016 willen Peter en Veronique een nieuwe leverancier binnenhalen, waarvan de prijzen lager liggen. Simon ziet dit echter niet zitten en wijst hun voorstel af. In het najaar van 2016 wordt Hanne terug hoofdontwerpster terwijl Rudi in China verblijft. Een half jaar later, in april 2017, wordt Hanne beschuldigt voor een fout in de collectie en wordt Rudi opnieuw aangesteld als hoofdontwerper. In mei 2017 geeft Evy haar job op als productmanager en neemt Simon deze over. In juni 2017 sluit VDB Fashion, naast een contract met 9House, ook nog eens een contract met dé modeverdeler van Nederland: Van Dyck.

Huidige Personeelsleden

Vorige Personeelsleden

Collecties

  • L'histoire de Louise (2012 - heden)
  • Casual 5 (2012 - heden)
  • Deer Island (2015 - heden)
  • Liberty Island (2015 - heden)

Wintercollectie 2017-2018

Sociale media campagne

Locaties

Na de brand in de oude gebouwen van VDB Electronics, werd de VDB Holding opgericht en verhuisde het kaderpersoneel en de belangrijkste afdelingen (boekhouding, administratie, ...) naar de oude gebouwen van MVM. Op de tweede verdieping bevond het atelier van VDB Fashion zich.

In 2015 worden de bovenste verdiepingen van de VDB Holding volledig vernield door een ernstige storm. Enkel het gelijkvloers heeft geen schade, waardoor de Foodbar open kan blijven. De rest van het personeel moet lange tijd elders werken, totdat er een nieuw gebouw aangekocht wordt. In december 2015 verhuist VDB Fashion naar de nieuwe kantoren, waar er opnieuw een open werkrruimte is. Deze keer maakt het atelier van Fashion deel uit van de kantoorruimte, en is het geen afgescheiden geheel zoals bij de vorige locatie. 

Foto's

Achter de Schermen

Trivia

  • De collectie Casual 5 is ook echt te koop in de winkels van E5 Mode, een sponsor van de reeks. De reclamespotjes van E5 Mode worden bovendien ingesproken door acteur Werner De Smedt (Rudi Verbiest).
  • Eind 2015 lanceert VTM een website van VDB Fashion waar je de ontwerpen van Hanne en Rudi online kan aankopen.