FANDOM

Amerika komt veel in beeld of komt veel ter sprake, omdat vele personages in Amerika gaan studeren.

De terugkeer van Bart (Seizoen 10)

SF10
Nadat ze te horen krijgen dat Bart in Amerika betrokken raakte bij een verschrikkelijk ongeval, reizen Peter, Koen en Brenda hem halsoverkop achterna, in de hoop hem er levende aan te treffen. Christel Feremans reageert uiterst zenuwachtig op het nieuws, want eigenlijk was er kwaad opzet in het spel en is zij het die de aanslag op Bart op haar geweten heeft. Wanneer het trio vanuit Amerika het nieuws brengt dat Bart nog in leven is, contacteert Christel een huurmoordenaar om Bart alsnog uit te schakelen. Intussen blijkt de toestand van Bart vrij goed te evolueren en hij ontwaakt zelfs uit zijn coma. Wel blijkt hij nog aan waanbeelden te lijden: hij krijgt een vreselijke nachtmerrie waarin Didier De Kunst hem dreigt te verstikken met een hoofdkussen. Aan het einde van de aflevering rijden Peter, Koen, Brenda en Bart samen naar de luchthaven, om huiswaarts te keren. Ze hebben daarbij niet in de gaten dat ze achtervolgd worden. Wanneer ze even halt houden om de benen de strekken, rijdt een wagen in volle vaart op Bart af...

Leen studeert voor chirurg in Amerika (Seizoen 20 en 22)

Familie afl5055 05
Amerika komt hier niet in beeld, maar wel ten sprake. Leen wil hartchirurgie studeren en ze wil een stageplaats bemachtigen in het Algemeen Ziekenhuis, maar ze is te trots om het aan Victor te vragen. Ze vertrekt uiteindelijk naar Amerika om haar studies verder te zetten.

Twee jaar later zet Leen een punt achter haar Amerikaans studies en keert ze terug naar België. Ze is zwanger, maar single. Ze heeft in Amerika een relatie gehad met Jake, maar wanneer hij hoorde dat Leen zwanger was is hij vertrokken. Daardoor heeft Leen haar studies moeten stopzetten.

Hanne studeert voor ontwerper in Amerika (Seizoen 22 en 23)

Hannah2013
Amerika komt hier niet in beeld, maar wel ten sprake. Hanne studeert aan de modeacademie in Antwerpen, wanneer ze zwanger geraakt van Remko. Ze pleegt abortus, maar hierdoor moet ze haar jaar opnieuw doen. Ze wil haar eerste jaar vast en zeker niet opnieuw doen. Ze solliciteert bij VDB Fashion, maar ze willen haar enkel aannemen als ze een diploma heeft. Ze besluit dus om haar studies verder te zetten in Amerika. Ook Remko gaat met haar mee.

Een jaar later keert Hanne terug naar huis, op vraag van Jelle omdat Bart en Trudy heel de tijd ruziemaken. Hanne lijkt zelf niet al te snel te willen terugkeren naar Amerika. Ze blijft in België. Haar relatie met Remko is er stukgelopen en ze at om haar problemen te vergeten.

Bart begint een nieuw leven in L.A. (Seizoen 24, De Zaak Bart en 25)

Familie 5545 034

In 2015 zet Bart zijn eigen dood in scène omdat hij en de rest van zijn gezin anders groot gevaar zouden lopen voor de Italiaanse maffia. Bart ziet dit eerst niet zitten, omdat hij zijn familie niet wil achterlaten. Na de aanslag op zijn collega Angeline beseft Bart echter dat hij geen andere keuze heeft. Terwijl Bart Van den Bossche officieel dood wordt verklaard en zijn familie om hem rouwt, vertrekt Bart met een nieuw paspoort naar Los Angeles.

Na een tijdje in Los Angeles te verblijven, krijgt hij echter weer heimwee naar huis en hij mist zijn familie. Hij probeert contact op te nemen met zijn familie, maar zijn collega Ian steekt daar een stokje voor.

Een overzicht van de personages die momenteel in Amerika wonen: