Fandom

Familie Wiki

Vero Bello

2,773pages on
this wiki
Add New Page
Comments4 Share

Gedurende 23ste seizoen wordt het modehuis Vero Bello opgericht door Veronique Van den Bossche, nadat ze als CEO aan de kant wordt geschoven bij de VDB Holding. Ze wil de rechtstreekse concurrent van VDB Fashion worden en schuwt daarvoor geen vuile spelletjes, zoals het wegkopen van personeelsleden en het misbruiken van klantgegevens.

Het team van VDB Fashion staat versteld wanneer blijkt dat Veronique al enkele weken na de oprichting van haar bedrijf met een eerste modeshow op de proppen komt. Volgens hen kan ze hiervoor niet anders dan fortuinen gespendeerd hebben aan externe krachten, maar die fortuinen bezit ze niet. Op de modeshow wordt duidelijk dat ze heeft samengewerkt met June Van Damme, die enkele maanden voordien haar aandelen van VDB Fashion aan Peter Van den Bossche had verkocht. June heeft heel veel geld geïnvesteerd in Vero Bello en noemt zichzelf steeds 'de grootste investeerder'.

Aanvankelijk heeft Vero Bello nog geen eigen kantoor en wordt een relatief kale werkruimte gehuurd. In de loop van het 24ste seizoen komt er een nieuwe, meer gezellige locatie. Dat decor komt voor het eerst in beeld in aflevering 5360 op 10 oktober 2014. Tijdens het 25ste seizoen valt de naam 'Vero Bello' weg na een fusie met VDB Fashion. Het decor is voor het laatst te zien op 5 oktober 2015.

Personeelsleden

Wanneer Veronique Vero Bello oprichtte, nam ze Hannah Van den Bossche mee als haar hoofdontwerpster. Hannah werkte toen namelijk niet meer voor VDB Fashion, maar voor Fashionaria door een verborgen clausule in haar contract. Na enkele weken stelt Peter een ruil voor. Hannah keert terug naar Fashion, en Rudi Verbiest gaat aan de slag als hoofdontwerper van Vero Bello.

Naast Veronique en Rudi werkt ook June Van Damme voor het modebedrijf. Ze is commercieel directeur en is daardoor vaak buitenshuis. Marie-Rose De Putter werkte hier enkele weken als productmanager, maar gaf haar ontslag omdat ze niet langer met June wou samenwerken. Wanneer Vero Bello een restylingsactie plant, huren ze Stefanie Coppens als freelance visagiste.

Personeelsleden bij einde

Vorige Personeelsleden

Collecties

  • Liberty Island (2014)
  • Deer Island (2014)

Foto's