Fandom

Familie Wiki

Vincent Misotten

2,816pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
† Vincent Misotten
Seizoenen 891011 Portret-vincent
Eerste verschijning Aflevering 1603 - 5 maart 1999
Laatste verschijning September 2001
Gespeeld door Hugo Van den Berghe

Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Hoofdpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenBeroepslevenVerhaallijnenTriviaGeneriekSlideshow

Algemene Informatie

Vincent Misotten is een hoofdpersonage dat van 5 maart 1999 tot en met september 2001 vertolkt wordt door Hugo Van den Berghe.

Familie en Liefdesleven

Vincent is de tweede echtgenoot van Els D'hollander. De twee trouwden nog vlak voor Vincent stierf aan kanker. Vincent was bovendien de oudere broer van Cathérine Misotten.

Beroepsleven

Vincent was jarenlang politieinspecteur bij de federale politie tot hij gepromoveerd werd tot procureur. Hij behandelde onder meer 'de zaak Peter Van den Bossche' en de moord van Guido Van den Bossche. Jef Lits en Jos Janssens zijn twee van zijn beste inspecteurs. 

Door enkele fouten die hij gemaakt heeft tijdens de zaak van Guido, wordt Vincent ontslagen als procureur. Hij wordt nadien gevraagd als opvolger van Guido bij VDB Electronics, door zijn relatie met Els D'hollander. Wanneer er bij Vincent terminale kanker wordt vastgesteld, kan hij zijn job niet langer uitoefenen en stelt hij zijn rechterhand Jo Bervoets aan als zijn opvolger.

Verhaallijnen

Vincent komt voor het eerst in beeld als de procureur die de zaak 'Peter Van den Bossche' behandelt. Henk Terjonck en Veronique Van den Bossche zijn erin geslaagd een hevig verwarde Peter vanuit Cuba naar België te smokkelen. Vincent vreest dat Peter een gevaar is voor zijn omgeving, en wil hem een tijdje opsluiten om af te kicken. Jef Lits komt zich met de zaak bemoeien en kan ervoor zorgen dat Peter vrijgelaten wordt. Guido Van den Bossche belooft om al het mogelijke te doen om Peter terug op het juiste spoor te krijgen.

Wanneer Guido Van den Bossche vermoord wordt in Malta door twee sekteleden van Salomon, volgt Vincent de zaak op als procureur. Hij gaat langs bij Els D'hollander om meer informatie in te winnen over haar overleden echtgenoot en voelt ook Peter Van den Bossche aan de tand. Bij de federale politie waren ze allesbehalve tevreden met zijn aanpak, waardoor de beslissing komt om Vincent te ontslaan.

Ondanks zijn oneervol ontslag, wil Vincent niet bij de pakken blijven neerzitten. Door het onderzoek naar de moord op Guido, spendeerde hij veel tijd met Els. Vincent is verliefd op haar, en vraagt haar mee voor een romantisch weekendje in de Kempen.

Bij VDB Electronics wordt er op zoek gegaan naar een nieuwe directeur, want Peter Van den Bossche is nog niet geschikt voor de zware verantwoordelijkheden van de job. Tijdens de algemene vergadering wordt Thomas Maeterlinck - die zich onlangs had ingekocht met aandelen van Veronique Van den Bossche - verkozen tot algemeen directeur. Maar ook Vincent krijgt een belangrijke functie, want hij wordt de nieuwe afgevaardigde beheerder en zal dus Thomas in het oog moeten houden.

Ondertussen is ook Cathérine Misotten, de jongere zus van Vincent, opgedoken bij de Van den Bossches. En ze zorgt meteen voor opschudding wanneer ze de vriend van Veronique inpalmt. Vincent belooft aan Els dat hij met zijn zus zal praten over haar gedrag. Hij beseft maar al te goed dat Cathérine soms een echt serpent kan zijn.

Peter Van den Bossche krijgt al enkele weken vreemde boodschappen en cassettes en bespreekt dit met Vincent. Samen met Jan Van den Bossche, Rita Van den Bossche en Veronique Van den Bossche wordt hij uitgenodigd in het kasteel van Rullingen door een mysterieuze persoon. Vincent bespreekt het voorval met zijn oude collega Jef Lits en Jos Janssens en volgt de situatie van op de voet. Terwijl Lits en Janssens de vier Van den Bossches uit het oog verloren zijn, worden zij geconfronteerd met hun verleden. Vincent en Els volgen de gebeurtenissen thuis en staan machteloos. Tot Peter hun ontvoerder - een sektelid van Salomon - kan overmeesteren en zijn familie uit zijn handen kan redden.

Els D'hollander voelt zich eindelijk klaar om de gevoelens van Vincent voor haar een plaats te geven en de twee worden officieel een koppel.

Het gaat snel bergaf met Vincent. Hij sterft uiteindelijk in het bijzijn van Els D'hollander en zijn zus Cathérine Misotten aan kanker. Nadien wordt Jo Bervoets vast benoemd tot algemeen directeur van VDB.

Trivia

  • Hugo Van den Berghe was ook tijdlang aan de slag als regisseur van Familie.
  • De laatste draaidag van Hugo Van de Berghe leverde een leuke blooper op. Bij de opnames van een scène waarin het lichaam van de overleden Vincent door familie en vrienden wordt gegroet, begon de voltallige cast plots voor de net die dag jarige acteur te zingen.

Generiek

Galerij

Foto's