FANDOM

† Wilfried Langens
Seizoenen 1011 Portret-wilfried
Eerste verschijning Oktober 2000
Laatste verschijning Aflevering 2208 - 3 oktober 2001
Gespeeld door Ron De Rauw

Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenVerhaallijnenSlideshow

Algemene Informatie

Wilfried Langens was een gastpersonage dat van oktober 2000 tot 3 oktober 2001 vertolkt werd door Ron De Rauw. Hij werd neergeschoten door Nele Van Winckel en overleed aan zijn verwondingen.

Familie en Liefdesleven

Wilfried is in hetzelfde dorp als Nele Van Winckel opgegroeid en kent haar vader Dries Van Winckel. De twee komen elkaar terug tegen wanneer Nele haar intrek neemt bij haar vader na de breuk met Jan Van den Bossche.  Ze worden een koppel en samen verhuizen ze naar een boerderijtje in Frankrijk, waar Neles kinderen Maarten Van den Bossche en Leen Van den Bossche tijdens de schoolvakanties komen logeren. Op een dag komt Leen met het verhaal dat Wilfried haar heeft verkracht. Nele is razend en schiet Wilfried dood met een jachtgeweer.

Verhaallijnen

Na haar breuk met Jan Van den Bossche, neemt Nele Van Winckel opnieuw haar intrek bij haar vader Dries Van Winckel. Tijdens een wandeling met de hond van haar vader, loopt ze Wilfried Langens tegen het lijf, een jeugdvriend die ze al jaren niet meer gezien heeft. De twee proberen opnieuw de banden aan te smeren en worden verliefd op elkaar. Samen maken ze wilde plannen wanneer Wilfried over zijn droom vertelt. Hij wil namelijk het grauwe België achter zich laten en naar Frankrijk verhuizen om er daar een boerderijtje uit de grond te stampen. Nele ziet het idee volledig zitten, maar wil haar kinderen niet zomaar bij Jan achterlaten.

Uiteindelijk verhuizen Nele, Wilfried, Maarten Van den Bossche en Leen Van den Bossche naar Frankrijk, al verloopt de aanpassing voor de kinderen niet vlot. Vooral Leentje heeft het zeer moeilijk, maar wanneer Nele ontdekt dat Wilfried 's nachts op haar kamer is geweest, gaat Nele helemaal door het lint. Jan komt dit te weten en reist meteen naar Frankrijk om Wilfried aan te pakken. Het komt tot een pijnlijke confrontatie op de boerderij en Jan wordt opgepakt door de politie. Wilfried legt klacht neer tegen hem, maar Nele besluit haar ex-man te steunen. Nele breekt met Wilfried en trekt met de kinderen terug naar België om Jan nog een tweede kans te geven. Ondertussen wordt Wilfried opnieuw ondervraagt door de politie en wordt het wel zeer heet onder zijn voeten...

Wilfried wil Nele echter niet zomaar laten gaan en probeert haar terug voor hem te winnen. Het huwelijk van Jan en Nele loopt ondertussen definitief op de klippen en Nele wil Wilfried nog een kans geven. Nele trekt opnieuw bij Wilfried in, maar deze keer zonder de kinderen.

Nele Van Winckel en Wilfried wonen nog steeds in Frankrijk en alles lijkt weer in orde tussen de twee. Al heeft Nele het er zeer moeilijk mee dat ze van Jan en Linda Desmet haar kinderen amper te zien krijgt. Ze kan haar ex-man overtuigen om Maarten Van den Bossche en Leen Van den Bossche toch voor enkele dagen naar Frankrijk te sturen. Wilfried hervalt echter weer in oude gewoontes en probeert Leentje opnieuw te verkrachten. Terug in België vertelt het meisje dit aan Linda en Jan belt vervolgens naar Nele om haar op de hoogte te brengen. Voor Nele is dit de druppel en ze neemt een drastische beslissing. Ze pakt een jachtgeweer en schiet Wilfried dood. Jan ziet geen andere uitweg dan Nele aan te geven bij de politie, maar uiteindelijk wordt ze vrijgesproken.

Slideshow