FANDOM

† Willeke De Vries
Seizoenen 45 WillekeProfielGalerij
Eerste verschijning Voorjaar 1995
Laatste verschijning 28 augustus 1995
Gespeeld door Babette van Veen

Kinderen Enrique Van den Bossche
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenVerhaallijnenFoto'sLees Meer

Algemene Informatie

Willeke De Vries is een gastpersonage dat van in 1995 vertolkt wordt door Babette Van Veen.

Familie en Liefdesleven

De Nederlandse Willeke De Vries maakt haar intrede als de vriendin van Henk Terjonck. Peter Van den Bossche blijkt echter ook een oogje op haar te hebben en de twee beginnen iets met elkaar. Willeke verlaat Henk en trekt samen met Peter naar een de Amerikaanse sekte van Salomon.

Enkele jaren later ontdekt Henk dat Willeke tijdens haar periode in de sekte een kind op de wereld heeft gezet. Hij gaat ervan uit dat hij de vader is van Enrique Van den Bossche, maar uiteindelijk blijkt Peter dit te zijn. Het bedrog van Willeke vond dus al eerder plaats dan Henk tot zover wist.

Verhaallijnen

Willeke is de vriendin van Henk Terjonck, een goede vriend van Peter Van den Bossche uit Nederland. Wanneer Peter van zijn vader niet in het familiebedrijf mag stappen zonder diploma, besluit hij samen met Henk en Willeke naar de VS te trekken om er te studeren.

In Amerika flirt Peter openlijk met Willeke waardoor Henk terugkeert naar België. Babette kan het nieuws moeilijk verwerken en beslist te breken met Peter. Peter en Willeke hebben slechte vrienden in Amerika en worden daardoor zelfs echte junkies. Wanneer Peter voor enkele dagen terug in België is, wordt het al snel duidelijk dat hij helemaal veranderd is. Guido zet hem al snel aan de deur waardoor Peter besluit definitief naar Amerika te verhuizen.

In Amerika raken Peter en Willeke verzeild in de sekte van Salomon. Salomon is de schuilnaam van niemand minder dan Diederik Truyman. De sekte pleegt massaal zelfmoord en ook Peter en Willeke raken hierbij betrokken. Zodra het nieuws over het La Torra Blanca drama de familie Van den Bossche bereikt, vertrekt Guido Van den Bossche meteen naar Spanje. Hij wilt weten of zijn zoon nog leeft, maar de administratie op het Spaanse politiekantoor loopt niet vlot.

In La Torra Blanca vindt Guido Van den Bossche het dode lichaam van Willeke terug. Peter Van den Bossche en Salomon zijn spoorloos verdwenen. Wat later gaat de bende van Cartouche op zoek naar Peter in Cuba nadat ze aanwijzingen van inspecteur Jacobs hebben gekregen. Ze zijn er namelijk van overtuigd dat Peter nog in leven is. In Cuba komt het tot een confrontatie met Salomon, die hen vertelt dat Peter reeds dood is. De vrienden vinden het levenloze lichaam van Peter.

Jaren later. Berichten van mensonwaardige toestanden in een Cubaans weeshuis trekken de aandacht van Henk Terjonck. Via Unicef komt hij te weten dat er ook kinderen verblijven wiens ouders vroeger in Salomons sekte verbleven. Henk vermoedt dat zijn vroegere vriendin Willeke zwanger was. Henk reist naar Cuba, waar hij met de hulp van zijn goede vrienden Rikkert Moortgat en Babette Van Tichelen op zoek gaat naar zijn zoon. Ze worden naar het weeshuis gebracht waar Henk voor het eerst kennismaakt met Enrique Van den Bossche. Later blijkt dat hij echter de zoon van Peter is.

Foto's

Lees Meer

  • Voor meer informatie over het overlijden van Willeke en de sekte van Salomon, zie hier.