FANDOM

Willem Delfosse
Seizoenen 1234567 WillemProfielSeizoen2Portret
Eerste verschijning Voorjaar 1992
Laatste verschijning Aflevering 1209 - 1 september 1997
Gespeeld door † René Pauwels

Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Nevenpersonages
Algemene InformatieSlideshow

Algemene Informatie

Willem Delfosse is een nevenpersonage dat van voorjaar 1992 tot en met 1 september 1997 vertolkt wordt door René Pauwels.

Verhaallijnen

Na het ontslag van Xavier Latour neemt Guido Van Den Bossche Willem aan als zijn nieuwe rechterhand bij VDB Electronics. Door de ontvoering van Guido maakt Didier De Kunst van de gelegenheid gebruik om een meerderheid van de aandelen te kopen en zo de nieuwe CEO van VDB Electronics te worden. Als Guido terugkeert naar het bedrijf is er heel wat verandert. Didier is de nieuwe CEO en Willem ondertussen diens rechterhand. Willem is ook een goede vriend van de familie Van den Bossche.

Bij de ontploffing in het Hillton hotel is hij ook aanwezig. Willem wordt net zoals de rest gegijzeld door terroristen. De terroristen eisen door deze gijzeling garanties voor nieuwe politieke leiding in hun land. Willem zit zoals de anderen in een kring gebonden met een bom. Maarten Van den Bossche kan onder het koord door kruipen en slaagt erin de code van de bom in te tikken. De bom blijft maar een tijdje stilstaan, dus de familie moet snel ontsnappen. Ze vluchten naar het dak en kunnen uiteindelijk bevrijd worden. De man waar de aanslag allemaal om draaide pleegt zelfmoord met een geweer.

Foto's

</gallery>