FANDOM

† William Feys (William Faes)
Seizoenen 171821 WilliamProfiel
Eerste verschijning Aflevering 3719 - 12 december 2007
Laatste verschijning Aflevering 4732 - 29 november 2011
Gespeeld door Frank Hoelen

Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenVerhaallijnenTrivia

Algemene Informatie

William Feys is een gastpersonage dat van 12 december 2007 tot en met oktober 2008 en van 7 november 2011 tot en met 29 november 2011 vertolkt wordt door Frank Hoelen.

Familie en Liefdesleven

William was een weduwenaar met een passie voor dansen. Tijdens een danscursus leerde hij Linda Desmet kennen, die al snel zijn vaste danspartner werd. De twee worden verliefd op elkaar en beginnen een affaire. Maar Linda voelt zich hier niet goed bij en beslist te kiezen voor haar man Jan Van den Bossche. Enkele maanden later verhuist William naar Zweden, maar hij blijft nog een tijdje contact hebben met Linda. Wanneer Jan hierachter komt, beslist hij Linda te verbieden nog contact te hebben met haar ex-minnaar.

In het najaar van 2011 komt William even terug naar België voor een afspraak met specialist Victor Praet. Linda komt te weten dat William in Zweden in het huwelijksbootje is gestapt met de Nederlandse Annelies Verlinden, die hij in Zweden zelf heeft leren kennen. Bij zijn korte terugkeer wordt toch duidelijk dat William nog steeds gevoelens is blijven hebben voor Linda, ondanks het leven dat hij samen met Annelies begonnen is.

Studies en Beroepsleven

William heeft samen met Paul Jacobs aan de universiteit gestudeerd. Tot oktober 2008 werkte William als ziekenhuisapotheker in het Algemeen Ziekenhuis en was zo een collega van onder andere Paul en Linda Desmet. Hij kreeg in 2008 namelijk de kans om in Zweden in een ziekenhuis van de Europese Gemeenschap te gaan werken. In 2011 komt hij even terug naar België voor een second opinion in verband met een niertransplantatie, omdat Paul Victor heeft aangeraden als specialist.

Verhaallijnen

Familie3721

William Feys is de apotheker van het Algemeen Ziekenhuis en is tevens een goede vriend van Paul Jacobs. Hij is een weduwenaar maar blijft niet bij de pakken neerzitten.

Wanneer William naar de dansschool gaat, leert hij Linda Desmet kennen. Omdat Jan Van den Bossche niet wil dansen met Linda, wordt William haar vaste danspartner. De twee beginnen een hechte vriendschap maar al snel blijkt dat er meer aan de hand is tussen de twee. Na een hevige ruzie met Jan, besluit Linda om troost te zoeken bij William. De twee beginnen daarna kort een affaire maar Linda kan hiermee niet leven. Ze biecht alles op aan Jan maar blijft contact houden met William.

4e6564

William en Linda hebben een tijdje geen contact meer met elkaar, tot William weer toenadering zoekt. Linda komt opnieuw in de verleiding, maar toch wil ze Jan niet bedriegen. Ze wil alleen vrienden blijven, maar William wil graag meer. William ondervindt dat Linda niet voor hem zal kiezen, maar voor haar familie en hij besluit om te verhuizen naar Zweden. Hij houdt nog telefonisch contact met Linda. Ze bellen nog geregeld met elkaar, tot Jan dit te weten komt en nadien verwatert het contact tussen de twee.

Familie preview2511 0
Aflevering 4732-1

William keert voor enkele weken terug naar België. Hij heeft problemen met zijn nieren en op aanraden van dokter Paul Jacobs gaat hij op consultatie bij Victor Praet. Uiteindelijk blijkt dat hij een niertransplantatie moet ondergaan.Tijdens zijn verblijf in het ziekenhuis, komt hij Linda weer tegen. De twee groeien terug naar elkaar toe maar William vertelt aan Linda dat hij ondertussen getrouwd is met Annelies Verlinden. Na zijn operatie vertelt William aan Linda dat hij niet verliefd is op zijn vrouw, maar hij Annelies meer ziet als een goede vriendin. Hij vraagt of Linda voor hem wil kiezen maar Linda beslist om opnieuw voor haar familie te kiezen. Wanneer William weer beter is, vertrekt hij terug naar Zweden, samen met Annelies. Hij neemt definitief afscheid van Linda.

Tijdens het 22ste seizoen krijgt Paul Jacobs het bericht dat William in Zweden overleden is aan een ernstige nieraandoening. Dit is een bijzonder zware klap voor zowel hem als Linda Desmet. Annelies Verlinden komt nog een dagje naar België om enkele spullen van William te halen en om definitief afscheid van Paul en Linda te nemen.

Trivia

  • Het personage heette oorspronkelijk 'William Faes'. Bij zijn korte terugkeer in 2011 had hij plots de achternaam 'Feys'. Wellicht is dit een fout van de scenaristen.
  • Acteur Frank Hoelen is in het echte leven de ex-man van Brigitte Derks (Nel Veenstra). Hij is tevens de vader van artiest Ian Thomas.