Wikia

Familie Wiki

William Feys

Comments0
1,018pages on
this wiki
William Feys
(William Faes)
William
Vorige Nevenpersonages

Acteur

Frank Hoelen

Debuut

Aflevering 3719 (12/12/07)

Einde

Aflevering 4732 (29/11/11)

Reden

Overleden

William was de beste vriend van Paul Jacobs en was verliefd op Linda Desmet.

Algemene InformatieEdit

William was een nevenpersonage dat van 2007 tot 2008 en in 2011 vertolkt werd door Frank Hoelen. Hij overleed door een ernstige nieraandoening.

LiefdeslevenEdit

William was een weduwenaar met een passie voor dansen. Tijdens een danscursus leerde hij Linda Desmet kennen, die al snel zijn vaste danspartner werd. De twee worden verliefd op elkaar, maar Linda is getrouwd met Jan Van den Bossche. De twee hebben een kortstondige affaire, maar Linda kiest voor Jan.

Enkele maanden later verhuist William naar Zweden, maar hij blijft contact hebben met Linda. In Zweden trouwt William uiteindelijk met de Nederlandse Annelies Feys, maar zijn gevoelens voor Linda blijven. Dat werd duidelijk toen William enkele weken terug naar België keerde voor zijn gezondheid. 

BeroepslevenEdit

William werkte in het Algemeen Ziekenhuis als apotheker en was een goede vriend van dokter Paul Jacobs. In 2008 zegt hij zijn job op om naar Zweden te verhuizen. 

VerhaallijnenEdit

Seizoen 17Edit

Familie3721
William Feys is de apotheker van het Algemeen Ziekenhuis en is tevens een goede vriend van Paul Jacobs. Hij is een weduwenaar maar blijft niet bij de pakken neerzitten.
4e6564
Wanneer William naar de dansschool gaat, leert hij Linda Desmet kennen. Omdat Jan Van den Bossche niet wil dansen met Linda, wordt William haar vaste danspartner. De twee beginnen een hechte vriendschap maar al snel blijkt dat er meer aan de hand is tussen de twee. Na een hevige ruzie met Jan, besluit Linda om troost te zoeken bij William. De twee beginnen daarna kort een affaire maar Linda kan hiermee niet leven. Ze biecht alles op aan Jan maar blijft contact houden met William.

Seizoen 18Edit

William ondervindt dat Linda niet voor hem zal kiezen maar voor haar familie en hij besluit om te verhuizen naar Zweden. Hij houdt nog telefonisch contact met Linda.

Seizoen 21Edit

Familie preview2511 0
William keert voor enkele weken terug naar België. Hij heeft problemen met zijn nieren en op aanraden van dokter Paul Jacobs gaat hij op consultatie bij Victor Praet. Uiteindelijk blijkt dat hij een niertransplantatie moet ondergaan.Tijdens zijn verblijf in het ziekenhuis, komt hij Linda weer tegen. De twee groeien terug naar elkaar toe maar William vertelt aan Linda dat hij ondertussen getrouwd is met Annelies Verlinden. Na zijn operatie vertelt William aan Linda dat hij niet verliefd is op zijn vrouw, maar hij Annelies meer ziet als een goede vriendin. Hij vraagt of Linda voor hem wil kiezen maar Linda beslist om opnieuw voor haar familie te kiezen. Wanneer William weer beter is, vertrekt hij terug naar Zweden, samen met Annelies. Hij neemt definitief afscheid van Linda.

Seizoen 22Edit

Paul krijgt het bericht dat William in Zweden overleden is. Dit is een bijzonder zware klap voor zowel hem als Linda.

TriviaEdit

  • Het personage heette oorspronkelijk William Faes; bij zijn terugkeer in 2011 had hij plots de achternaam Feys. Wellicht is dit een fout van de scenaristen.
  • Acteur Frank Hoelen is in het echte leven de ex-man van Brigitte Derks (Nel Veenstra). Hij is tevens de vader van artist Ian Thomas.

Around Wikia's network

Random Wiki