FANDOM

Wout
Seizoenen 2627 ProfielWout2017
Eerste verschijning Aflevering 5813 - 28 oktober 2016
Gespeeld door Vincent-Laurens Seys
Huidig beroep Leerling middelbaar onderwijs
Huidige partner Louise Van den Bossche
Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Huidige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenVerhaallijnenGalerijFoto'sLees Meer

Algemene Informatie

Wout is een gastpersonage dat sinds 28 oktober 2016 vertolkt wordt door Vincent-Laurens Seys.

Familie en Liefdesleven

Het enige dat over Wouts familie is geweten, is dat hij geen broer heeft en zijn vader nog in leven is. In het najaar van 2016 begint Wout een relatie met Louise Van den Bossche. In 2017 zegt Louise 'dat ze niet alleen met Wouts vader wilt blijven wanneer Wout op school is'. Over het feit dat Wouts moeder eventueel overleden zou zijn, wordt tot op heden niets over verteld.

Studies en Beroepsleven

Wout zijn vader produceert ramen, maar Wout heeft geen interesse daarin. Hij denkt eraan om iets te gaan studeren met taal. Wouts hobby is voetballen.

Verhaallijnen

S26 afl5813 042
Familie 5838 001
Familie 5858 007
S26 afl5865 033
S26 afl5865 047
16463749 10155075363852491 1726982391634555393 o
16487454 1583917048299947 3860070597570025431 o
S26 afl5976 055
S26 afl5976 061
S26 afl5983 035
Familie 5984 004
Familie 5985 002
19477546 10155532281147491 403919800829745987 o
S26 afl5988 659

Wout en Louise gaan naar dezelfde middelbare school. Louise is verliefd op hem en samen met andere vrienden gaan ze tijdens de herfstvakantie naar de Ardennen. Wanneer Peter te horen krijgt dat Louise en Wout een koppel zijn, wil hij de jongen eerst ontmoeten voor ze samen naar de Ardennen gaan. Wout gaat akkoord en komt op bezoek bij Trudy om iedereen te leren kennen. Wout probeert de spanning te breken met een beetje humor en dat kan Trudy wel smaken. Ook Peter is uiteindelijk overtuigd en na het etentje vertrekken Louise en Wout meteen op vakantie.

Louise mag van Peter en Trudy op weekend gaan met haar crush Wout nadat hij bij hen thuis kennis is komen maken. Wanneer Louise terug thuis aankomt, merkt Trudy op dat haar dochter niet in haar normale doen is en alarmeert Peter. Louise biecht aan Hanne op dat haar eerste keer seks met Wout nogal misging, omdat beiden nog geen ervaring hadden. Wout stelt zijn liefje voor om hun weekendje Ardennen achter zich te laten en opnieuw te beginnen.

Op een avond probeert Wout weg te glippen uit het huis van Trudy, omdat hij stiekem bij Louise op de kamer was. Hij wordt echter betrapt door Faroud, die denkt dat Wout een indringer is en hem hard aanpakt. Trudy en Peter besluiten Louise hiervoor te straffen en ze geven haar huisarrest. Wanneer de familie Van den Bossche een groot feest geeft voor Anna Dierckx, krijgt Louise de toestemming van Trudy om ook Wout mee te vragen.

Louise is jaloers omdat Wout ook naar andere meisjes kijkt en hier zeer licht over gaat. Louise probeert hem op haar beurt jaloers te maken door duidelijk te maken dat ze Niko Schuurmans een mooie man vindt. Wout maakt zijn lief al snel duidelijk dat ze zich geen zorgen moet maken, omdat hij nog nooit zoveel van iemand gehouden heeft als van haar. Bovendien stoort het Wout helemaal niet dat Louise een oogje zou hebben op Niko, vooral omdat Wout meer geïnteresseerd is in Niko's eigen bierbrouwsels.

Wanneer Louise de beslissing maakt om samen met haar mama en Bart naar de Verenigde Staten te verhuizen, weet Wout niet hoe hij hierop moet reageren. Hij wil vooral Louise niet kwijtraken, maar toch laat hij de beslissing volledig bij haar. Peter wil zijn dochter absoluut niet zien vertrekken en schakelt Wout hiervoor in. Hij heeft een goed gesprek met hem over de gevaren van een langeafstandsrelatie. Wout trekt zijn conclusies en maakt een einde aan zijn relatie me Louise, wat helemaal niet de bedoeling van Peter was. Wanneer Louise klaarstaat om te vertrekken, maakt Wout het nog op het nippertje goed en beslissen ze om hun relatie stand te laten houden.

Peter en Wout proberen contact te houden met Louise via Skype, maar tijdens één van hun skypesessies vertelt Louise dat ze het absoluut niet leuk vindt in L.A. Ze vindt dat haar moeder veel te streng is, want ze mag niets drinken, niet weggaan en niet rijden. Ze wilt dan ook meteen terug naar huis komen. Niet veel later staat ze plots met Trudy voor Peters deur, tot grote vreugde van Wout. Louise is niet van plan om nog terug te keren naar LA en na een goed gesprek tussen Peter, Trudy en Louise, mag ze uiteindelijk dan ook gewoon terug in België blijven.

Wanneer Louise's neef, Cédric Van de Caveye, het moeilijk krijgt in de instelling en hij zelfmoordgedachten heeft, gaat ze veel bij hem op bezoek om hem te steunen. Ze spreekt hier ook veel over met Wout en hij kan haar altijd wel geruststellen of een goed voorstel doen i.v.m. Cédric. Zo heeft Louise, naast de steun die ze zelf geeft aan Cédric, zelf dus ook heel veel steun aan Wout.

Louise heeft eindexamens en ze moet van Peter heel de dag studeren en ze mag ook Wout voor een tijdje niet zien. Louise zelf vindt het dan weetniet kunnen dat ze Wout niet mag zien en ze bedenkt een plan om hem toch nog tot bij haar thuis te krijgen. Ze maakt haar vader wijs dat hij haar bijles komt geven en dat hij haar komt helpen met studeren en na lang aandringen, lukt het haar uiteindelijk toch om de toestemming te krijgen van Peter. Net wanneer het koppel samen op de zetel ligt te kussen, horen ze dat Peter plots binnenkomt. Ze kunnen nog net op tijd naar de tafel en naar hun schoolboeken lopen, al heeft Peter wel iets door wanneer hij ziet hoe slordig Wout en Louise aangekleed zijn. Hij laat hen echter aar gewoon doen.

Niet veel later betrapt Peter Wout en Louise opnieuw, maar deze keer hebben ze het niet op tijd kunnen verbergen. Peter treft Wout dan ook aan in zijn bloot bovenlijf en Louise met enkel de trui van Wout aan. Hij pest hen een beetje door een paar grappige opmerkingen te maken en daarna vertrekt Wout. Wanneer hij ondertussen zijn t-shirt al terug aan heeft, komt hij plots terug. Louise heeft namelijk zijn trui nog aan.

Wout is bijna jarig en daarom heeft Louise speciaal voor hem een verrassingsweekendje geregeld voor hun twee. Ze gaan samen 2 dagen naar Walibi en ze zullen ook 2 nachten slapen in een chique hotel in de buurt. Daarvoor heeft ze eerst nog wel wat geld van haar vader nodig. Wout is in de zevende hemel door Louises verrassing, tot ze in Walibi plots haar ex-lief tegen het lijf loopt. Hij is er ook met zijn vrienden en hij laat de volgende twee dagen zijn vrienden in de steek om met hen mee door het pretpark te trekken. Louise vindt het allemaal heel leuk, maar Wout is het na een tijdje al heel beu, aangezien er bijna niet meer naar hem omgekeken wordt sinds Davy er is.

Ondertussen doet Wout mee aan een speciale wedstrijd van Walibi zelf, waarmee hij een etentje voor twee bij kaarslicht in het pretpark kan winnen. Hij wint het etentje uiteindelijk ook en 's avonds wacht hij op Louise bij de oever van d vijver in het pretpark voor hun etentje. Ondertussen is Louise echter met Davy alleen ergens anders in het pretpark en hij zegt haar dat hij Wout eigenlijk maar een seut en ook helemaal niets voor haar vindt. Daarna probeert hij haar te kussen, maar Louise kan net op tijd wegtrekken. Door hun gesprek ziet ze nu eindelijk in dat Davy een dikke nek is en dat ze Wout niet in de steek wilt laten. Iets te laat staat ze uiteindelijk dan toch bij Wout voor hun etentje en het wordt dan ook allemaal heel romantisch.

De avond voor het huwelijk van Mathias en Veronique, waarop ook Wout en Louise uitgenodigd zijn, belt Peter hen en vraagt hij hen hoe lang ze nog gaan wegblijven. Louise zegt hem dat ze nog een feestje gaan vieren met Wout zijn vrienden voor zijn verjaardag en dat ze daarna terug naar huis komen. De volgende dag zijn dus ook Wout en Louise aanwezig op het huwelijk van Mathias en Veronique. Iedereen zit ongeduldig te wachten op Veronique, die maar niet komt opdagen.

Aflevering5989-13

Veronique komt uiteindelijk toch nog opdagen, samen met Cédric, en Mathias en Veronique trouwen. Daarna volgt er een leuk trouwfeest, al houdt Cédric zich wat afzijdig, zelfs als Louise iets vraagt aan hem. Er komt niet veel later dan ook een abrupt einde aan het feest wanneer hij plots een speech geeft, waarin hij zijn moeder openlijk voor alle aanwezigen beledigt voor wat ze de voorbije jaren allemaal met hem gedaan heeft. Het feest is dan ook meteen gedaan voor Wout, Louise en de rest van de genodigden.

Galerij

Foto's

Lees Meer

  • Voor meer informatie over de relatie van Wout en Louise, zie hier