FANDOM

Yasmine Wuyts
Seizoenen 1718 Familie3801
Eerste verschijning Aflevering 3789 - 3 maart 2008
Laatste verschijning Aflevering 4133 - 11 juni 2009
Gespeeld door Sofie Mora

Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Nevenpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenBeroepslevenVerhaallijnenTriviaGalerijFoto'sLees Meer

Algemene Informatie

Yasmine Wuyts is een nevenpersonage dat van 3 maart 2008 tot en met 11 juni 2009 vertolkt wordt door Sofie Mora.

Familie en Liefdesleven

Yasmine leert Bert Van den Bossche kennen in Club Lautrec. Ze was een prostituee onder de hoede van pooier Gino De Doncker en werd uitgekocht door Bert. Hun relatie loopt stuk wanneer Bert haar openlijk bedriegt met Lisa Deruyter en haar nadien aan de deur zet.

Beroepsleven

Yasmine is juriste van opleiding, maar door een ernstige fout werd ze geschorst en kon ze nadien nergens meer werk vinden als advocate. Na een ellendige periode, kwam ze terecht in Club Lautrec waar ze als prostituee aan de slag ging. Ze wordt uitgekocht door Bert en begint nadien een bloemenwinkel. Ze gaat ook weer aan de slag als zelfstandige advocate en werkte een tijdje bij VDB Electronics.

Verhaallijnen

Na het vertrek van Cixi Lao Tsai, komt Bert Van den Bossche in Club Lautrec terecht, op zoek naar vrouwelijk gezelschap. Hij komt er in contact met Yasmine en voelt zich aangetrokken tot haar. Hij kan Yasmine niet uit zijn hoofd zetten en blijft haar de dagen nadien opzoeken. Yasmine voelt zich goed bij Bert en staat op een dag voor zijn deur. Ze wordt volledig onderdrukt door haar pooier Gino De Doncker en zoekt hulp om te kunnen ontsnappen uit zijn wurggreep. Bert wil Yasmine uit de prostitutie bevrijden en hij probeert met Gino te onderhandelen. Ondertussen neemt hij Yasmine in huis.

Wanneer Yasmine nadien verdwenen is, gaat Bert op zoek naar haar en hij komt haar tegen in de stad. Hij hoopt dat Yasmine hem een kans wil geven, maar de situatie is minder gemakkelijk dan gedacht. Gino wil Yasmine niet zomaar opgeven en blijft haar chanteren zodat ze niet naar Bert zou gaan. Yasmine neemt echter haar intrek bij Bert en liegt over de chantages van Gino. De situatie wordt nog moeilijker wanneer Cixi plots thuiskomt en Yasmine bij Bert aantreft. Voor haar is dit de druppel en ze vraagt de scheiding aan. Ook Yasmine twijfelt over de eerlijke intenties van Bert.

Yasmine wordt door Gino benaderd met een voorstel, maar voor Yasmine is de maat vol. Bert dringt bij Yasmine aan om juridische stappen te ondernemen. Nadien wordt er een brandbom in de woning van Bert gegooid. Yasmine is er zeker van dat Gino de schuldige is en ze houdt dit keer niet haar mond tegen de politie. Bert vindt het moedig van Yasmine dat ze haar verantwoordelijkheid opneemt door tegen Gino te getuigen.

Wanneer Bert en Veronique Van den Bossche problemen hebben met ontwerper Jens Vermeer, komt Yasmine verrassend uit de hoek en komt Bert te weten dat zij juriste van opleiding is. Bert is van mening dat Yasmine terug als advocate aan de slag moet gaan, maar Yasmine legt uit dat ze nergens meer werk kan vinden sinds de ernstige professionele fout die ze in het verleden gemaakt heeft.

Bert Van den Bossche en Yasmine gaan samen met Peter Van den Bossche en Trudy Tack de Rixart de Waremme iets eten. Bert heeft te veel gedronken en rijdt achteraf met Peter in de auto, terwijl Yasmine en Trudy samen in een andere auto rijden. Gino De Doncker zorgt ervoor dat de auto van Bert en Peter in een gracht belandt, maar Bert raakt ongedeerd uit het wrak, terwijl Peter in een coma belandt.

Nadien wordt Yasmine opnieuw benaderd door Gino. Hij wil dat ze terug als callgirl aan de slag gaat, en Yasmine denkt na over zijn voorstel. Ze vertelt niets aan Bert, omdat hij de laatste tijd enorm veranderd is. Nu Peter buiten strijd is, staat hij aan de macht bij VDB, en dat heeft van Bert een ander mens gemaakt. Bert komt al snel te weten dat zijn vriendin opnieuw contact heeft met Gino. Bij een achtervolging geeft Yasmine Gino een duw, waarbij hij slecht neerkomt en op slag dood is. Bert helpt Yasmine om het voorval geheim te houden.

Na het hele voorval met Gino, begint Yasmine een innige vriendschap met Wim Veugelen. Hij schildert het hele huis van Bert en spendeert zo meerdere dagen in het gezelschap van Yasmine. Wanneer Wim en Mieke Van den Bossche aan kinderen denken, wil Wim haar vragen om draagmoeder te worden. Het draagmoederschap gaat niet door, omdat Mieke het idee niet ziet zitten.

Ondertussen wil Yasmine werk maken van een nieuwe carrière. Ze wil niet opnieuw aan de slag als juriste, maar start een eigen bloemenzaak. Bert staat niet meteen te springen voor dit idee, maar steunt haar toch. Bert kan het trouwens niet laten om zich te bemoeien met de zakelijke kant.

Bert probeert Yasmine warm te krijgen om Veerle Suys te verdedigen als advocate. Veerle wil namelijk euthanasie plegen nadat ze gevallen is in een grottencomplex. Na bedreigingen van haar vader Hendrik Suys wil Yasmine al snel stoppen, maar dankzij Bert kan ze doorzetten. Tijdens het kortgeding slaagt ze erin om de euthanasie van Veerle te laten legaliseren. Na dit voorval heeft ze opnieuw de smaak te pakken, en gaat ze terug als zelfstandige advocate aan de slag. Zo helpt ze ook Mieke met de zaak van Ludmilla Kudaibergerov en haar man.

Er komen al snel relatieproblemen bij Yasmine en Bert. Yasmine spendeert veel tijd met Wim, en Bert gedraagt zich als een jaloerse echtgenoot. Hij laat geen kans onbekeken om Yasmine te kleineren. Wanneer Bert de knappe Lisa Deruyter leert kennen, flirt hij openlijk met haar voor de ogen van Yasmine. Hij vertelt dat hun relatie voorbij hij en hij zet Yasmine op straat. Ze neemt haar koffers en besluit uit zijn leven te verdwijnen. Voor ze vertrekt waarschuwt ze Lisa om uit te kijken voor Bert's slechte bedoelingen.

Trivia

Galerij

Foto's

Lees Meer

  • Voor meer informatie over de relatie van Yasmine en Bert, zie hier.