FANDOM

Ritadraaitdoor10 Seizoen4
Familie4652
Rita Van den Bossche kampt al jarenlang met een alcoholverslaving, waardoor ze al snel de bijnaam 'Zatte Rita' kreeg van de Familie-kijkers. Het alcoholprobleem van Rita dook voor het eerst op tijdens seizoen 3, wanneer Rita samen met haar toenmalige vriend Jack een café begon. Rita vindt dan ook troost in de drank, omdat ze al veel meegemaakt heeft in haar leven. Ze heeft twee kinderen op jonge leeftijd verloren en in de liefde gaat het ook niet altijd even goed. Telkens wanneer Rita het moeilijk heeft, grijpt ze naar de fles. 

Dankzij haar alcoholverslaving, heeft Rita al voor veel ellende gezorgd binnen de familie. Vooral haar moeder Anna Dierckx is hier allesbehalve trots op, en ze probeert haar dochter zo goed mogelijk tegen zichzelf te beschermen. 

Rond het 19de seizoen was actrice Jacky Lafon allesbehalve tevreden met haar rol in de soap. Ze stond alleen nog maar achter de toog van het café, en wou zelfs uit de reeks stappen. Daarom dat de makers haar alcoholverslaving weer aanhaalden, met veel succes. 'Zatte Rita' was plotseling een bekend begrip bij de Familie-kijkers en er werd zelfs een liedje over gemaakt, gebaseerd op Barbara Streisand van Duck Sauce. 

Zatte Rita - Ma 'k ik hier ni binnen misschien?05:08

Zatte Rita - Ma 'k ik hier ni binnen misschien?

Seizoen 3

Binnenkort

Seizoen 4

Binnenkort

Seizoen 8

Binnenkort

Seizoen 9

Binnenkort

Seizoen 15

Binnenkort

Seizoen 16

Binnenkort

Seizoen 20

Binnenkort

Seizoen 21

Binnenkort

Seizoen 22

Binnenkort

Seizoen 23

Binnenkort